
A résztvevők közül az Inforádió nyitott legkésőbb az internet felé. Az adó az év elején indította el hírportálját azzal a céllal, hogy a brandhez hűen minél több emberhez juttassák el az információkat. Az oldalt ellentétben más, a hagyományos médiumok által működtetett internetes site-tal nem az utólagos közlések színhelyeként képzelik el, igyekeznek párhuzamosan közölni az aktuális híreket, mondta el a médium munkatársa, Mucsányi Mariann. Azt ugyanakkor elismerte, hogy a birtokukba kerülő információkat nem kívánják a neten előbb publikálni, mint ahogy az esetleg az éteren keresztül a hallgatókhoz eljutna.
Régi motoros a Ringier
A rádióval szemben a Ringier számára nem volt új piac az internet, hiszen Magyarországon például a Nemzeti Sport régóta elérhető a weben. Ám korábban nem kapott komolyabb prioritást az online megjelenés, fogalmazott Nyírő András. Az viszont egyértelmű, hogy a hagyományos médiavállalatok egyre komolyabban veszik az internetet, de a nagyok részéről inkább tapogatózás folyik a hogyan tovább-ot illetően.
Az RTL Klubot képviselő Schönléber Zoltán szerint a hagyományos médiumok óriási előnnyel indulnak a netes versenyben, hiszen a mögöttük álló "hírgyárak" komoly tartalmat biztosítanak, amelyet "csupán" fel kell dolgozni és megjeleníteni az interneten. A csatornánál korábban az internetet a televízió támogatására használták, ám a jövőben az RTL Klub is erősíteni kíván a világhálón. Fontos szempont, hogy a fejlesztésekre elköltött pénzek mikor, milyen módon térülhetnek meg. A tulajdonosok számára ez kulcskérdés, és a korábbi kivárást elsősorban az magyarázta, hogy a tévés és az online reklámpiac nagysága "nem összehasonlítható".
Meg kell tanulniuk a nyomtatott sajtóban dolgozóknak az internet sajátosságait, vélekedett a Ringier E-Media üzletágvezetője. Nyírő András szerint a társaság részéről megvan a szándék a fejlesztésekre. Megfelelő képzéssel mindenki el tudja sajátítani, hogy a net milyen dolgokra és hogyan használható, a szerkesztőségeknél folyamatosan "termelődő" híreket és cikkeket miként publikálják. Hasonló véleményen volt Mucsányi Mariann is, aki elmondta, a régi rádiós kollégák és az online szerkesztőségben dolgozók szorosan együttműködnek, és igyekeznek megtalálni az információk megfelelő közlési formáját. Ennek során olyan eszközök is számításba jöhetnek az internet jóvoltából, így például képek, amelyek a rádióban elképzelhetetlenek.
Más médiafogyasztási szokások
A tartalmak kezelése az interneten azért sem történhet csupán "kopi-pészttel", mert a közönség más attitűddel bír, másképp történik a médiafogyasztás, mint a hagyományos csatornáknál. Abban a beszélgetés mindhárom résztvevője egyetértett, hogy többnyire elválik a közönség, mások látogatják a médiumok honlapjait, és mások olvassák, hallgatják, nézik őket. A közösségépítés így mindegyikük számára lehetőség és kihívás, amely alap esetben a brand tudatos keresését, később pedig akár a netes tartalomnak a felhasználók részéről történő fejlesztését jelenti.
A jövőt illetően Mucsányi Mariann óvatosabb volt, ahogy az Infórádió a rádiós piacon, úgy a portál az interneten meghatározott célcsoportnak szól. Így a céljuk ennek a rétegnek a kiszolgálása. A web segítségével azt máris elérték, hogy egy körzeti rádióból országos médiummá váljanak, hiszen a neten bárki olvashatja a híreiket, vagy hallgathatja az élő és az archivált műsort.
Nincs még minden lap leosztva
Vérmesebb reményeket fogalmazott meg az RTL Klub és a Ringier képviselője, akik a legnagyobb internetes szereplők közé várják néhány éven belül a társaságuk által gondozott honlapokat. Nyírő úgy vélte, noha a piacon jelenleg vezető három legnagyobb céghez képest hendikeppel indulnak, a lapok még nincsenek leosztva. Példaként az iWiW-et említette, amely garázscégként nőtt fel a top 5 szereplő közé. Azt ugyanakkor ő is elismerte, hogy a T-Online elhivatottsága egyértelmű, amit jelez, hogy a terjeszkedésre milyen összegeket fordítottak 2006-ban, többek között épp az említett közösségi oldal felvásárlására. Schönléber Zoltán is optimistán látja a jövőt, szerinte néhány éven belül egy erős önálló brandként fog élni az rtlklub.hu. A szeme előtt lebegő pozitív példaként a német RTL-t említette, amely néhány év alatt a helyi online médiapiacon (eltekintve a kereső és kereskedelmi site-októl) a második legjelentősebb médiummá vált.