2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Döntően a hazai piac kis mérete miatt tartják szükségesnek a külföldi terjeszkedést a magyar vállalatok - hangzott el a Develor Tanácsadó Zrt. által szervezett Magyar Multik Konferencián. A rendezvényen az OTP, a Mol, az AAM Consulting és a Kürt Zrt. vezetői mondták el a külföldi terjeszkedéssel kapcsolatos tapasztalataikat. Valamennyi előadó egyetértett abban, hogy nem a gazdasági környezet és a bürokrácia, hanem a humánerőforrás jelenti a legnagyobb kockázatot a külföldi tevékenységet illetően, számol be a Világgazdaság.

Az elmúlt két évben évente 1,8 milliárd euró működő tőkét fektettek be külföldön a hazai vállalatok. A legnépszerűbb célpont Szlovákia, Horvátország és Románia volt. A befektetéseket döntően a pénzügyi, kőolaj-feldolgozó, kereskedelmi és ingatlanszektorban hajtották végre. A legnagyobb befektető a Mol, az OTP, a Magyar Telekom, a Danubius Hotels és a TriGránit volt - jelentette ki Egyed Géza, a gazdasági tárca szakállamtitkára.

Az OTP a részvényesi érték maximalizálása érdekében hajtott végre akvizíciókat az elmúlt években. Fő szempont, hogy a régi és az új célországoknak alacsony legyen az egy főre jutó GDP-jük, de ezt és a reálgazdaságot illetően nagy legyen a növekedési potenciáljuk - mondta el Wolf László vezérigazgató-helyettes. E feltételeknek korábban Szlovákia és Bulgária, jelenleg pedig Szerbia és Oroszország tett eleget. Hangsúlyozta, hogy a bolgár DSK bankot 300 millió euróért vásárolták meg 2003-ban, és jelenleg másfél milliárd euróért lehetne értékesíteni.

Kassai Ákos, a Mol Nyrt. stratégiai igazgatója szerint a külföldi terjeszkedés segítségével lehetett kivédeni az olajtársaság felvásárlását, miután az elérte a belföldön realizálható növekedési lehetőségek felső határát. Megítélése szerint reális veszély, hogy a külföldi akvizíciók következtében megoszlik a menedzsment figyelme a hazai és a külföldi tevékenység között.

Kürti Sándor, a Kürt Zrt. elnöke szerint a célként kitűzött folyamatos növekedést csak a hazai piacon nem lehet megvalósítani; a terjeszkedés esetükben nem a régióba irányult. A cég a legfizetőképesebb vevőket keresve talált partnereket Németországban, és a szakmai ismertség következtében Dubaiból is megbízást kaptak, írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!