A cégek évről-évre a február első hétvégéjén megrendezésre kerül eseményre időzítik új kampányaikat, és ekkor mutatják be a gyakran óriási költségvetéssel készülő reklámfiljeiket is. A felfokozott érdeklődés persze a reklámidők percdíjaiban is érvényesül, az idén átlagosan 2,25 millió dollár harminc másodperc hirdetés ára. Az idei jogtulajdonos a CBS, aki a tavaly közvetítő ABC-t licitálta túl, elégedett lehet, hiszen a rekordnak számító díj ellenére szinte minden reklámot értékesítettek. A magas nézettség miatt ugyanakkor nem számít kiugróan magasnak egy fő elérése, amely az idei előrejelzések szerint 1,67 dollár lesz átlagosan.
A hirdetők számára ez persze presztizst is jelent, és mindent meg is tesznek, hogy hatvanegy sugárzott szpotból az övék legyen a legemlékezetesebb. A reklámok között azért kakukktojásnak számítók is vannak. Tavaly az ifjúsági drogellenes program filmje szerepelt a kínálatban, míg idén Bush elnök politikáját támadó hirdetés képviseli majd a társadalmi célú kampányokat.
Kapcsolódó anyag
A sport csak másodlagos
A reklámipar csúcspontja
A legnézettebb amerikai televíziós műsornak számító Super Bowl az idén 90 millió nézőt vonzhat a televíziók elé. Az amerikai futball döntője nem véletlenül számít a tengerentúli reklámipar legfontosabb eseményének is.