A 46. héten a 18-49 évesek körében a főműsoridőben kereken tizenhárom százalékpontos különbséggel, magasan nyerte a kereskedelmi televíziók nézettségi versenyét az RTL Klub (heti átlag 34,4 százalék SHR) - olvasható a csatorna közleményében. A különbség azonban csökkent az utóbbi két héthez képest. A TV2 elsősorban reggeli műsorára büszke, és hangsúlyozza, hogy nem fenyegeti megszűnés Joshi Bharatot.
A TV2 21,4 százalékos eredményt ért el, a dobogó harmadik fokán áll a Viasat3 (4,3 százalék), majd jön a Film+ (3,9 százalék), a Cool TV (3,5 százalék) és végül sereghajtóként lemaradva az M1 (3,3 százalék). A hétvége egyértelműen az RTL Klubé volt, már pénteken, a Sztárral szemben bukása után péntek esti filmként a Minden6ó (23,4 százalék SHR) sem tudott csodát tenni, a Domino Nap (32,7 százalék) rekordot hozott az építőknek és nézettséget az RTL Klubnak.
A hét legnézettebb műsora sokak meglepetésére nem a Csillag születik, vagy a Barátok közt valamelyik epizódja lett, hanem az RTL Klub vasárnap esti filmje, a Gorilla bácsi, amely a célcsoport éppen felét késztette tévénézésre. Igaz, a tehetségkutató harmadik elődöntője a teljes lakosságban megőrizte elsőségét, közel 2,4 millióan figyelték, ahogy Végvári Eszter a zsűri döntése ellenére, a nézők bizalmából egyetlen nőként menetelt be a középdöntőbe.
Hétköznaponként a Mónika – Híradó – A Széf – Fókusz – Barátok közt hozta az RTL Klub elsőségét, az este további részén pedig hiába nyílt meg néha a verseny, a piacvezető kereskedelmi televízió egyetlen estét sem veszített el.
A reklámozók számára fontos 18-49-es korosztályban csak szerda este tudott a TV2 versenytársa fölé kerekedni, szokás szerint a Doktor House hozta a nézettséget a csatornának, de utána még a Született feleségek is meg tudta verni az ellene küldött filmet.
A hét ötvenes toplistáján az első tizenkét helyen az RTL műsorai szerepelnek, a TV2 a Doktor House segítségével tudta megcsípni a 13. helyet.
Kicsit más a kép, ha a teljes lakosság körében nézzük az adatokat: akkor például Mónika csak hétfőn tudta megverni ellenfelét, a hét többi napján Joshira kapcsoltak a nézők. A hétvége azonban még ebben a tekintetben is az RTL Klub számára volt jobb, hiszen a szombatot és a vasárnapot is nyerte a csatorna.
Továbbra is a Mokkával ébred a legtöbb néző reggel 7 és 9 között, ezen a tendencián még a nemrégiben indult m1-es Ma Reggel sem tudott változtatni - emeli ki közleményében a TV2. Emellett a csatorna cáfolta az RTL Klub múlt héten megjelent értesüléseit, melyek szerint megszűnés fenygetné Joshi Bharatot. "Az ősszel sugárzott 50 adás alatt szélesebb célcsoportban aratott 48 győzelem után nem kell aggódni" - hangsúlyozza a csatorna.
Menedzsment Fórum