2p

Sorrendben az újságok, a rádió és a tévé reklámjaiban bíznak leginkább a magyarok a hagyományos médiumok közül. Az internethasználók számára ugyanakkor hitelesebbek a más fogyasztóktól e-mailben kapott információk, az online hírlevelek és a márkák honlapjai. A leghatékonyabb reklám azonban a szájpropaganda, mind Magyarországon, mind pedig világszerte. Többek között ezt tárta fel a Nielsen piackutató intézet 47 országban végzett kutatása a reklámok iránti bizalomról.

A magyar Internetezők kiemelkedő aránya bízik a neten hozzáférhető reklámokban. Sőt, a magyarok a világ élvonalába tartoznak a más fogyasztóktól e-mailben kapott vélemények, valamint a szintén e-mailben érkező, megrendelt reklámtájékoztatás pozitív megítélésével. Ebből a két szempontból az USA-ban megkérdezett Internet-használókkal vagyunk egy szinten, míg a lista élén ázsiai és latin-amerikai országok állnak.

A márkák honlapjain található információhoz is három magyar megkérdezettből majdnem ketten bizalommal viszonyulnak.

Érdekes, hogy a szájpropaganda Magyarországon is a leghatékonyabb hirdetés, de azért kevesebben bíznak benne, mint globálisan vagy Európában. A magyar válaszadók 68 százaléka bízik a szájról szájra terjedő ajánlásokban.

Az újságok, tévé és magazinok hirdetéseiben kevesebb honfitársunk bízik, mint az európai átlag, a rádióreklámok hitelessége terén viszont a magyar mutató ugyanakkora, mint kontinensünk középértéke.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!