3p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szállítmányozási szakma szerint szükség lenne a piacra lépés feltételeinek szabályozására - hangsúlyozta Kautz István, a Magyar Szállítmányozói és Logisztikai Szolgáltatók Szövetsége a Szállítmányozás 2006 című konferencián.

Kautz István úgy vélekedett, hogy a Közlekedési Főfelügyelet illetve a létrejövő Nemzeti Közlekedési Hatóság gazdája lehetne a szabályozásnak, és elláthatná az engedélyező vagy regisztrációs feladatokat. Ezzel kapcsolatban Horváth Zsolt Csaba, a Közlekedési Főfelügyelet főigazgatója, korábbi helyettes-államtitkár felszólalásában megjegyezte: egyelőre a főfelügyelet annyit tud tenni, hogy megtiltja a szakmai és az etikai szabályokat be nem tartó vállalkozók tevékenységét.

A konferencián Kautz István kitért arra, hogy szövetségük minden tagja rendelkezik általános felelősségbiztosítással. Ugyanakkor a nagyobb megbízók igénylik a szállítmányozóktól a teljes körű felelősségbiztosítás, illetve a következmény kárbiztosítás meglétét.

Horváth Zsolt Csaba úgy vélekedett, a nemzeti közlekedéspolitikának el kell érnie, hogy Magyarország tranzitországgá, regionális elosztó központtá váljon a térségben. Ehhez szükség van a humán- és a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére.

Hátrányban a vasút

Kozák Tamás, a MÁV Cargo Zrt. elnök-vezérigazgatója a konferencián elmondta, hogy Közép-Európában kialakulóban van egy gazdasági régió, amelybe Magyarország nyugati térsége is beletartozik. Úgy vélte: a logisztikai központok kialakításakor a fogyasztást is figyelembe kell venni. Felhívta a figyelmet arra, hogy a multinacionális vállalatok egyre inkább kiszervezik logisztikai tevékenységüket, ami a szállítmányozó szakmának is piacbővülést jelenthet.

Berényi János, a Magyar Vasúti Egyesülés elnök-vezérigazgatója úgy vélekedett, hogy az Európai Unióban minden szándék ellenére nem javult az európai vasutak piaci pozíciója. Ennek egyik oka, hogy a vasút illetve a közút nem egyenlő feltételek mellett versenyez. Példaként említette, hogy míg a vasutak pályahasználati díjat fizetnek, az európai közutakon ez a gyakorlat nem érvényesül.

Uniós támogatásra számítanak

Ascsillán Endre, a PriceWaterhouseCoopers (PWC) vezető menedzsere a 2007 és 2013 között várható európai uniós fejlesztési forrásokról szólva arra hívta fel a figyelmet, hogy az ágazatban működő vállalkozások számolhatnak a finanszírozási lehetőségek között az uniós támogatással. A tervek szerint a logisztika, szállítmányozás területét a gazdaságfejlesztési, a közlekedési, a regionális és a társadalmi megújulási operatív programok érinthetik.

A konferencia kísérő rendezvényeként csütörtökön délután átadták a szállítmányozási szövetség elismerését, a Magyar Szállítmányozásért Díj 2006. évi kitüntéseket. Elismerésben részesült Kocsis Mária Magdolna, az Eurosped Zrt. elnöke, Siklós Csaba, a GYSEV vezérigazgatója és Vermes János, a Chemol Logistics felügyelő bizottsága elnöke.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!