
Kautz István úgy vélekedett, hogy a Közlekedési Főfelügyelet illetve a létrejövő Nemzeti Közlekedési Hatóság gazdája lehetne a szabályozásnak, és elláthatná az engedélyező vagy regisztrációs feladatokat. Ezzel kapcsolatban Horváth Zsolt Csaba, a Közlekedési Főfelügyelet főigazgatója, korábbi helyettes-államtitkár felszólalásában megjegyezte: egyelőre a főfelügyelet annyit tud tenni, hogy megtiltja a szakmai és az etikai szabályokat be nem tartó vállalkozók tevékenységét.
A konferencián Kautz István kitért arra, hogy szövetségük minden tagja rendelkezik általános felelősségbiztosítással. Ugyanakkor a nagyobb megbízók igénylik a szállítmányozóktól a teljes körű felelősségbiztosítás, illetve a következmény kárbiztosítás meglétét.
Horváth Zsolt Csaba úgy vélekedett, a nemzeti közlekedéspolitikának el kell érnie, hogy Magyarország tranzitországgá, regionális elosztó központtá váljon a térségben. Ehhez szükség van a humán- és a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére.
Hátrányban a vasút
Kozák Tamás, a MÁV Cargo Zrt. elnök-vezérigazgatója a konferencián elmondta, hogy Közép-Európában kialakulóban van egy gazdasági régió, amelybe Magyarország nyugati térsége is beletartozik. Úgy vélte: a logisztikai központok kialakításakor a fogyasztást is figyelembe kell venni. Felhívta a figyelmet arra, hogy a multinacionális vállalatok egyre inkább kiszervezik logisztikai tevékenységüket, ami a szállítmányozó szakmának is piacbővülést jelenthet.
Berényi János, a Magyar Vasúti Egyesülés elnök-vezérigazgatója úgy vélekedett, hogy az Európai Unióban minden szándék ellenére nem javult az európai vasutak piaci pozíciója. Ennek egyik oka, hogy a vasút illetve a közút nem egyenlő feltételek mellett versenyez. Példaként említette, hogy míg a vasutak pályahasználati díjat fizetnek, az európai közutakon ez a gyakorlat nem érvényesül.
Uniós támogatásra számítanak
Ascsillán Endre, a PriceWaterhouseCoopers (PWC) vezető menedzsere a 2007 és 2013 között várható európai uniós fejlesztési forrásokról szólva arra hívta fel a figyelmet, hogy az ágazatban működő vállalkozások számolhatnak a finanszírozási lehetőségek között az uniós támogatással. A tervek szerint a logisztika, szállítmányozás területét a gazdaságfejlesztési, a közlekedési, a regionális és a társadalmi megújulási operatív programok érinthetik.
A konferencia kísérő rendezvényeként csütörtökön délután átadták a szállítmányozási szövetség elismerését, a Magyar Szállítmányozásért Díj 2006. évi kitüntéseket. Elismerésben részesült Kocsis Mária Magdolna, az Eurosped Zrt. elnöke, Siklós Csaba, a GYSEV vezérigazgatója és Vermes János, a Chemol Logistics felügyelő bizottsága elnöke.