Ahogy néhány hete Ördög Nóra átigazolása volt a bulvársajtó legfontosabb tévépiaci témája, úgy az elmúlt napokat Győzike kirúgása uralta. Időnként nehéz eldönteni, hogy az Édes élet promóciója hol ér véget – hiszen írtak már a lapok arról, hogy Berki Krisztián és Hódi Pamela elválnak, ahogy arról is beszámoltak, hogy Gáspár Győző lemezborítója miatt a TV2 perelni készül a showmant – a bulvársajtó mindenesetre kész tényként tálalta a történteket. Ráadásul azóta is a címlapokon van a reality szereplő, hiszen írnak idegösszeomlásáról és jelentős adótartozásáról is.
Ahogy jeleztük, a sajtóban megjelent hírek alapján véglegesnek tűnik a szakítás az Édes élet sztárja és a TV2 között, ám kissé árnyalja a képet, hogy egy másik jelentősebb szerepet kapott celeb, Kelemen Anna is felkeltette a bulvármédia érdeklődését, így a csatorna és az egyik legfontosabb programja folyamatos hírverést kap. Nem nehéz ezek után belemagyarázni azt, hogy a műsor kapcsán az ilyen botrányokkal próbálják fenntartani a fokozott érdeklődést. A csatorna számára létkérdés az Édes élet számainak feltornászása. Ugyan a Jóban rosszban javított a múlt héten, ám továbbra is úgy tűnik, az RTL Klub részéről az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt verhetetlen duót alkot. Ahhoz tehát, hogy a TV2 a hétköznapokon a 18-49-es korosztályban (ez az úgynevezett kereskedelmi célcsoport) az RTL Klubot beérje a főműsoridőben (19-23 óra között) mindenképpen egy nagyon erős számokat produkáló programra van szüksége. A showműsornak ugyanis annyit kellene legalább az azonos időben sugárzott RTL-es műsorra vernie, amennyi hátrányt a Barátok közt műsorideje alatt elveszítenek.
Mindenestre izgalmas ősz elé nézünk, főleg, ha hozzávesszük, hogy az RTL II ismét Való Világgal jelentkezik majd, míg a Super TV2-n visszatérhet a Big Brother, így a két valóságshow szinte biztosan tovább fogja élezni a küzdelmet, és a két vezető kereskedelmi tévé nézettségére is negatívan hathat. (Miközben a médiavállalatoknál a cél természetesen a csoportszintű elérés és közönségarány növelése).
Visszatérve a múlt hétre, Magyarország két fontos sporteseménynek is otthont adott, hiszen a már emlegetett vízilabda-eb mellett a Forma-1 is nálunk vendégszerepelt. Mindkét versenyt az M1-en lehetett látni. Az ugyanakkor kissé furcsa volt, hogy a közvetítést követően hétfőn jelent meg az a kormányhatározat, ami 527,2 millió forintot biztosít a Forma-1-es tévéközvetítés idei jogdíjára. A kormány ezt az általános tartalék, vagyis a rendkívüli kormányzati intézkedések előirányzat terhére költi el.
Hogy megtérült vagy sem a közvetítésre fordított pénz, az erősen kétséges, az ugyanakkor egyértelmű, ez jelentős számú nézőt mozgatott át a köztévére. (A Forma-1 a főműsoridős statisztikába nem fért bele, lévén a koradélutáni órákban zajlott.)
Ami a kereskedelmi célcsoport tagjainak érdeklődését illeti a főműsoridőben, az RTL Klub ugyan szórt el nézőket, de így is élen maradt. A 30. heti rangsorban ezúttal ismét a két éllovas zárt össze, az M1 pedig kicsit el tudott lépni a középmezőnytől. A 19-23 óra közötti időszakban (a 18-49-es korcsoportban) azt láthattuk, hogy az RTL Klubot átlagosan a tévé előtt ülők 17,7, a TV2-t pedig a 15,2 százaléka választotta. Lépéselőnybe került az M1 (7,8% SHR), majd a F+ (5,9% SHR) és a Cool következett (5,7 % SHR). A többiekkel továbbra sem tudott lépést tartani a Viasat3 (3,4% SHR).
mfor.hu