2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Vagn Soerensen, az osztrák nemzeti légitársaság (AUA) vezetője egy német lapnak adott interjújábann elismerte, hogy az AUA többségi tulajdonra is szert tehet a szlovák légitársaságban. Sorensen egyúttal megerősítette, hogy az AUA a MALÉV iránt is érdeklődik.

Vagn Soerensen, az osztrák nemzeti légitársaság (AUA) vezetője egy német lapnak adott interjújában elismerte, hogy az AUA többségi tulajdonra is szert tehet a szlovák légitársaságban. Sorensen egyúttal megerősítette, hogy az AUA a MALÉV iránt is érdeklődik.

Az osztrák légitársaság a múlt héten 200 millió koronás (5 millió euró) hitelt nyújtott a fizetésképtelenné vált Slovenske Aerolinie-nek a csőd elkerüléséhez. "Jelenleg még egy egyszerű támogatásról van szó, de a kapcsolat a többségi tulajdonszerzés irányába halad" - mondta el Soerensen a Financial Times Deutschland hétfői kiadásában.

Ez egyben azt jelentené, hogy a szlovák állam elveszítené többségi tulajdonát a légitársaságban, számol be az APA hírügynökség a lapra hivatkozva. Soerensen egyúttal megerősítette, hogy az AUA indulni kíván a MALÉV privatizációs pályázatán is.

Az AUA jelenleg az Ukraine International húsz százalékát birtokolja, emellett kisebbségi tulajdonnal rendelkezik a pozsonyi repülőtérben. Utóbbit jövőre privatizálják, s a vevőjelöltek között egy konzorcium részeként az AUA is megtalálható.

Mint arról korábban beszámoltunk, a szlovák közlekedési minisztérium szóvivője korábban nem zárta ki az osztrák légitársaság tőketulajdonosi részesedésének lehetőségét egy későbbi időpontban a Slovenske Aerolinie-ben.

A szlovák Pravda értesülése szerint az AUA tőkeinjekciójának segítségével tőkeemelést hajtanak végre, amelynek révén a szlovák állam elveszíti többségi tulajdonát a légitársaságban. Gyakorlatilag tehát privatizálásról van szó. A minisztérium egyik, neve elhallgatását kérő illetékese szerint nem volt lehetséges a privatizációs folyamat végigvitele, mivel a szlovák légitársaság azonnali pénzügyi segélyre szorult.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!