2p

A hazai vásárlók számára az élelmiszervásárlást befolyásoló tényezők közül legfontosabb az árszínvonal és az áruk frissessége, minősége.

A fontossági sorrendben ezután következik a választék, továbbá az udvarias és gyors kiszolgálás. Többek között ezt állapítja meg a GfK Piackutató Intézet új felmérése a vásárlási szokásokról, a fogyasztók véleménye alapján. A háztartásokat fontos szempontokból reprezentálja az az ezer személy, elsősorban háziasszony, akit a GfK megbízottai személyesen kérdeztek meg vásárlási szokásaikról.

Legkevésbé lényeges a boltválasztásnál általában a magyar vevők számára a lehetőség a bankkártyás fizetésre, az üzlet parkolójának mérete. Meglepő módon a szolgáltatásokat, akciókat és promóciókat is alacsonyan értékelik a fogyasztók.A háziasszonyok legnagyobb része még mindig kis boltban költi el a legtöbbet élelmiszerre.

Második helyen a hipermarket áll, majd a diszkont következik és a szupermarket. A kisbolt a fő bevásárló hely a megkérdezettek 34 százaléka számára, elsősorban a havi nettó 40 000 forintnál kisebb jövedelmű háztartásokban, továbbá a 20 000 lakosúnál kisebb településen élők.

A hipermarketet jelölte meg legkedveltebb bolttípusa gyanánt a válaszadók 29 százaléka. Főleg 40 év alatti, a havi 120 000 forint nettó jövedelem feletti háztartásokban, illetve Budapesten és Pest megyében adják ki hipermarketben élelmiszerre a legtöbb pénzt.

A diszkont a megkérdezettek 21 százalékának jelenti a fő bevásárló helyszínt. Köztük legnagyobb arányban a 60 év felettiek és a budapestiek vannak. Szupermarketben adja ki élelmiszerre a legtöbbet a háziasszonyok 11 százaléka. Szintén a budapestiek és a diplomások körében nagyon népszerű ez a bolttípus.

A szaküzletek jelentősége általában csökken. Friss húst, továbbá zöldséget és gyümölcsöt azonban még mindig sokszor vesznek a vásárlók hentesnél, illetve zöldségesnél.

Az élelmiszervásárlást befolyásoló tényezők közül az árszínvonalat tartják legfontosabbnak a havi 40 000 forintnál kisebb nettó jövedelmű háztartásban élők.Az áru frissessége és minősége különösen Közép- és Dél-Dunántúlon, valamint az 50 000 lakosúnál nagyobb vidéki városokban döntő tényező.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!