Hiába terjednek ugyanis a belső munkahelyi telefonos rendszerek, az emberek munkaidejük 40 százalékát nem az asztal mellett töltik, ráadásul hívásaik 22 százalékát mobiltelefonokról bonyolítják akkor is, ha asztaluknál tartózkodnak, ami többletteher a cégek számára.
Gáll Tamás, a kommunikációs hálózatokkal foglalkozó Avaya magyarországi leányvállalatának kereskedelmi igazgatója elmondta: a cég most piacra kerülő termékei - vezeték nélküli belső interneteshálózaton kapcsolódó mobiltelefonok és asztali telefonok rendszerei - azt célozzák, hogy az irodai melléken a dolgozókat el lehessen érni bárhol is legyenek és az a lehető legkisebb költségekkel járjon.
Gáll becslése szerint az Avaya piaci részesedése a vállalati telefóniát tekintve 45 százalék, vállalati ügyfélszolgálati rendszerek területén pedig 60-70 százalék. A kereskedelmi igazgató elárulta, hogy amíg a nagyvállalati piacról származó termékbevételek nem nőnek dinamikusan, addig a kis- és közepes vállalati piacon a forgalom megduplázódására számítanak az idén.