2p

Az amerikai felnőttek még mindig több időt töltenek a tévé, mint a számítógép előtt, de fokozatosan szűkül a különbség a tévézéssel és az internetezéssel eltöltött idő között - állítja egy felmérés, melynek eredményeit az eMarketer közli.

A felmérést a Nielsen végezte, a legfontosabb következtetés, hogy az amerikaiak egyre több időt töltenek internetezéssel, ezzel párhuzamosan pedig csökken a tévé előtt eltöltött órák száma. A kutatás alátámasztja azt is, hogy a fiatalok használják legtöbbet az internetet, a 18-34 év közöttiek naponta 145,4 percet töltenek el a világhálón, 65 év felett ez 48,1 percre csökken.

A felmérésben azt is vizsgálták, hogy a bevételeik függvényében mennyi időt töltenek el az interneten szörföléssel az emberek, nem meglepő a következtetés: minél többet keres valaki, annál több időt tölt naponta a számítógép képernyője előtt.

Az utóbbi években fokozatosan szűkül a rés a tévézés és az internethasználat között, az idén januári adatok szerint a 18-34 év közötti amerikaiak naponta 60,6 perccel töltenek többet tévézéssel, mint internetezéssel. 2006 júniusában ez a különbség még 137,4 perc volt naponta.

A Jupiter Research és az Ipsos készített egy másik felmérést, mely szerint a fiatalok sokkal könnyebben szoknak át a tévénézésről az internetezésre. A kutatásban 18-24 éveseket vizsgáltak, az eredmények azt mutatták, hogy ők hetente két órával többet töltenek a világhálón, mint a tévéképernyő előtt. Ebben a korosztályban tehát már megfordult a tendencia.

A 25-44 évesek a felmérés szerint nagyjából ugyanannyi időt töltenek tévézéssel, mint internetezéssel, 45 év felett viszont még mindig a tévé a sláger.

"A fiatalok ritkán használnak egyszerre csak egy médiumot. leggyakrabban internetezés közben a tévét is bekapcsolják, vagy zene szól a háttérben" - világított rá a felmérés egy újabb oldalára az eMarketer elemzője.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!