A felmérést a Nielsen végezte, a legfontosabb következtetés, hogy az amerikaiak egyre több időt töltenek internetezéssel, ezzel párhuzamosan pedig csökken a tévé előtt eltöltött órák száma. A kutatás alátámasztja azt is, hogy a fiatalok használják legtöbbet az internetet, a 18-34 év közöttiek naponta 145,4 percet töltenek el a világhálón, 65 év felett ez 48,1 percre csökken.
A felmérésben azt is vizsgálták, hogy a bevételeik függvényében mennyi időt töltenek el az interneten szörföléssel az emberek, nem meglepő a következtetés: minél többet keres valaki, annál több időt tölt naponta a számítógép képernyője előtt.
Az utóbbi években fokozatosan szűkül a rés a tévézés és az internethasználat között, az idén januári adatok szerint a 18-34 év közötti amerikaiak naponta 60,6 perccel töltenek többet tévézéssel, mint internetezéssel. 2006 júniusában ez a különbség még 137,4 perc volt naponta.
A Jupiter Research és az Ipsos készített egy másik felmérést, mely szerint a fiatalok sokkal könnyebben szoknak át a tévénézésről az internetezésre. A kutatásban 18-24 éveseket vizsgáltak, az eredmények azt mutatták, hogy ők hetente két órával többet töltenek a világhálón, mint a tévéképernyő előtt. Ebben a korosztályban tehát már megfordult a tendencia.
A 25-44 évesek a felmérés szerint nagyjából ugyanannyi időt töltenek tévézéssel, mint internetezéssel, 45 év felett viszont még mindig a tévé a sláger.
"A fiatalok ritkán használnak egyszerre csak egy médiumot. leggyakrabban internetezés közben a tévét is bekapcsolják, vagy zene szól a háttérben" - világított rá a felmérés egy újabb oldalára az eMarketer elemzője.