Idén az első félévben az öt fő feletti vállalatok 77 százaléka, azaz körülbelül 45 ezer vállalkozás rendelkezett internet kapcsolattal, derül ki a T-Mobile Magyarország és a Sun Microsystems Magyarország Kft. együttműködésével készült GKI-felmérés szerint. E vállalati kör 48 százaléka, azaz 21600 vállalkozás épített ki önálló webes megjelenést, ám ez utóbbi cégeknek is csak egyharmada, 7200 társaság értékesítette termékeit az interneten keresztül 2003-ban. A közlemény szerint az elektronikus piactéren értékesítő társaságok aránya még alacsonyabb, az öt fő feletti társaságoknak csupán az egy százaléka, körülbelül hatszáz cég kereskedik így.
[ajanlo=73][igazitas=left/]
A kutatás alapján a honlappal rendelkező vállalkozások kilencven százaléka nem használja ki a webes megjelenésben rejlő magasabb szintű lehetőségeket, és honlapját mindössze információ- és tartalomszolgáltatásra használja. A felmérés kimutatta azt is, hogy a vállalatvezetők szerint az interneten keresztüli értékesítés szempontjából összességében a legfontosabb az ügyfelek elérése, amit a vállalatok harminc százaléka nagyon fontosnak, míg 51 százaléka fontosnak tart.
A második helyen a versenytársakkal való lépéstartást jelölték meg, ami a vállalatvezetők 27 százaléka számára nagyon fontos, 49 százaléka számára pedig fontos. Emellett a cégvezetők úgy vélik, hogy az internetes eladásoknak a cégről kialakított kép és a szolgáltatások minőségének javítása szempontjából is nagy jelentősége van.
Az internet csatlakozással rendelkező, de a világhálón nem értékesítő vállalkozások vezetői szerint a termék vagy szolgáltatás interneten keresztüli értékesítésre való alkalmatlansága a legjelentősebb korlátozó tényezője a webes eladás alkalmazásának. Ezt az interneten keresztül
értékesítést bonyolító vállalatok 27 százaléka találta nagyon jelentős, 33 százaléka pedig jelentős tényezőnek.
A vállalatvezetők 16 százaléka számára nagyon jelentős, míg 37 százaléka számára jelentős akadálynak tűnik, hogy a vevők még nincsenek felkészülve az internetes vásárlásra, azaz a célcsoport akár technikai tekintetben, akár attitűdje folytán még
nem elérhető az interneten keresztül.
(MTI)
A többség még nem vevő az internetes vásárlásra
Az interneten már értékesítő cégek vezetőinek nagy része szerint a vevők felkészületlensége a legjelentősebb fékezője a webes értékesítésnek, közölte a GKI Gazdaságkutató Intézet az MTI-vel.