2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az interneten már értékesítő cégek vezetőinek nagy része szerint a vevők felkészületlensége a legjelentősebb fékezője a webes értékesítésnek, közölte a GKI Gazdaságkutató Intézet az MTI-vel.

Idén az első félévben az öt fő feletti vállalatok 77 százaléka, azaz körülbelül 45 ezer vállalkozás rendelkezett internet kapcsolattal, derül ki a T-Mobile Magyarország és a Sun Microsystems Magyarország Kft. együttműködésével készült GKI-felmérés szerint. E vállalati kör 48 százaléka, azaz 21600 vállalkozás épített ki önálló webes megjelenést, ám ez utóbbi cégeknek is csak egyharmada, 7200 társaság értékesítette termékeit az interneten keresztül 2003-ban. A közlemény szerint az elektronikus piactéren értékesítő társaságok aránya még alacsonyabb, az öt fő feletti társaságoknak csupán az egy százaléka, körülbelül hatszáz cég kereskedik így.
[ajanlo=73][igazitas=left/]
A kutatás alapján a honlappal rendelkező vállalkozások kilencven százaléka nem használja ki a webes megjelenésben rejlő magasabb szintű lehetőségeket, és honlapját mindössze információ- és tartalomszolgáltatásra használja. A felmérés kimutatta azt is, hogy a vállalatvezetők szerint az interneten keresztüli értékesítés szempontjából összességében a legfontosabb az ügyfelek elérése, amit a vállalatok harminc százaléka nagyon fontosnak, míg 51 százaléka fontosnak tart.

A második helyen a versenytársakkal való lépéstartást jelölték meg, ami a vállalatvezetők 27 százaléka számára nagyon fontos, 49 százaléka számára pedig fontos. Emellett a cégvezetők úgy vélik, hogy az internetes eladásoknak a cégről kialakított kép és a szolgáltatások minőségének javítása szempontjából is nagy jelentősége van.

Az internet csatlakozással rendelkező, de a világhálón nem értékesítő vállalkozások vezetői szerint a termék vagy szolgáltatás interneten keresztüli értékesítésre való alkalmatlansága a legjelentősebb korlátozó tényezője a webes eladás alkalmazásának. Ezt az interneten keresztül
értékesítést bonyolító vállalatok 27 százaléka találta nagyon jelentős, 33 százaléka pedig jelentős tényezőnek.

A vállalatvezetők 16 százaléka számára nagyon jelentős, míg 37 százaléka számára jelentős akadálynak tűnik, hogy a vevők még nincsenek felkészülve az internetes vásárlásra, azaz a célcsoport akár technikai tekintetben, akár attitűdje folytán még
nem elérhető az interneten keresztül.
(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!