4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Továbbra is csapnivaló számokat hoz az Éden Hotel, amelyet immár második hete húzza lefele az előtte futó török sorozat.

A TV2 tavaszi egyik nagy durranásának gondolt reality, az Éden Hotel finoman szólva sem azt hozta, amit várni lehetett. A formátum ugyan a csatornán most mutatkozott be, ám nem a teljes ismeretlenségből lépett elő. Az elmúlt években ugyanis két viszonylag sikeres évad már futott a Viasat3 csatornán, ahol az akkoriban 4-4,5 százalék körüli közönségátlagot felfele húzta a műsor. Joggal hihették tehát a TV2-nél, hogy egy ismertebb csatornán, jelentősebb (bulvár) média hátszéllel, komolyabb marketinggel megtámogatva jelentős nézői érdeklődét hozhat. A csatorna iránt elfogultak még talán azt is vizionálták, hogy az Éden Hotel lehet az új "Ezek megőrültek", a 2010 őszén futott celebszivató show volt ugyanis az a műsor, amellyel sikerült időnként a hétköznap estéket is megnyerni hosszú idő után.

Akik az elmúlt hetek nézettségi beszámolóit olvasták, azok tudják, hogy ezek a vérmes remények nem hogy nem teljesültek, de a valóságtól nagyon messze járnak. A TV2 ugyan a Tények révén jól zárja a délutánt és erősen kezdi az estét, sőt még a Jóban rosszban is rendre az átlag felett teljesít, a csatorna azonban ezt nem tudja kihasználni, és sem az Éjjel-nappal Budapest (ÉNB), sem a Barátok közt ellenében nem sikerül életképes alternatívát felépíteniük.

A Jóban rosszban után hiába szerepelt az Éden Hotel, az ÉNB simán túlszárnyalta a nézettségi adatok szerint. Az sem volta azonban megoldás, amikor valami más műsor került be a TV2 kórházi szappanoperája és az Éden Hotel közé. Ezek a műsorok ugyanis rendre padlót fogtak, és olyan hátrányos helyzetből kell a realitynek indulni, amely eleve megpecsételte a lehetőségeit.


Nincs ez másképp jelenleg sem, hiába gondolta a TV2 azt, hogy a Kuzey Güney című sorozat érdekli a nézőket, a számokkal ennek az ellenkezőjéről tanúskodnak. A török szappanopera a kereskedelmi célcsoportban az elmúlt évek egyik legalacsonyabb közönségarányát produkálja. Ez pedig a sok sebből vérző Éden Hotelt kilátástalan induló helyzetbe hozza, hiszen hiba javít a műsor néhány százalékpontot, utcahossznyi különbség van a két csatorna között. A Kuzey Güney számait persze ellenpontozza az a tény, hogy a múlt héten a teljes lakosságot tekintve a legnézettebb sorozata egy másik török alkotás, a Szulejmán lett.

A két nagy közötti differencia rendre csak vasárnap szelídül, Az ének iskolája ugyanis a teljes lakosságot tekintve óriási siker, gyakorlatilag az indulása óta ebben a szegmensben a legnézettebb program. Nem volt másképp a mögöttünk hagyott héten sem, ráadásul vasárnap az elmúlt hetekhez képest egy leheletnyit kiengedett az RTL Klub, hiszen a Titánok harca című film a kereskedelmi célcsoportban csak egy hajszálnyival szárnyalta túl az ifjú énekeseket.

Érdemes egyébként megjegyezni, hogy az eddig meglehetősen gyengécske számokat produkáló Duna TV is javítani tudott az egy héttel korábbi számain. Más kérdés, hogy ehhez a Forma 1 és a Skyfall című James Bond film járult leginkább hozzá. Ha már sport és kisebb nézettségű csatornák, akkor érdemes megjegyezni, hogy a jó focit megtalálják az emberek. Ezt bizonyítja, hogy a Sport 1 kedden este a Juventus-Real Madrid meccs révén a 18-49 éves férfiak körében 16.5 százalékos közönségarányt ért el. Ugyan a nemek szerinti bontás sokszor csalóka eredményeket hoz, ezzel a kereskedelemi célcsoportban is 8 százalék felett lehettek, ami azt jelenti, hogy például verné a sportcsatorna a fent emlegetett nem túl népszerű Kuzey Güney című sorozatot.


Összességében az RTL Klub a hét minden estéjét (19-23 óra között) megnyerte a kereskedelmi célcsoportban (19-49 évesek). Az RTL-t ugyanis a képernyők előtt ülők 22,4 százaléka nézte átlagosan a múlt héten. Hajszálnyit javított a TV2, őket a készülékek előtt ülők 11,1 százaléka nézte. A Cool viszont rontott, hiszen most 6,7 százalékos közönségarányt ért el, de visszább csúszott a F+ is, az eredmény 5,5 százalék volt. A Duna (3,2% SHR) hiába kapaszkodott fentebb, 0,5 százalékponttal elmaradt a Viasat3-tól (3,7% SHR).

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!