A szélessávú internet-elérés és a mobil technológiák dinamikus terjedése nagymértékben befolyásolja a fogyasztói szokásokat. Az online-, illetve vezeték nélküli csatornákon keresztül lebonyolított vásárlás összértéke 2005-ben elérte a 19 milliárd dolláros értéket, 2010-ig pedig várhatóan 67 milliárd dollárra emelkedik.
Internet-hozzáférés, online hirdetési piac: A szélessávú hozzáférés nagymértékben segíti a hirdetési piac fellendülését, főként a videofájlok felhasználásának eredményeként. Az internet-szolgáltatást a tévés műsorszórással és a telefonálási lehetőséggel együtt kínáló csomagok kiemelkedő jelentőséggel bírnak az internet további népszerűsítésében. Globális viszonylatban az internetes hirdetések piaca 18,1 százalékos átlagos növekedés mellett 51,6 milliárd dolláros, a szélessávú internet piaca pedig 11,9 százalékos ütem mellett 214 milliárd dolláros összértéket ér el az évtized végéig.
Videojátékok: 2005 az új generációs konzolokra való várakozással telt el a játékgépek piacán, ami a szerénynek nevezhető 3,3 százalékos növekedésben is megmutatkozott. Az új (főleg mobil) gépekre írt játékok terjedése a világ fejlettebb régióiban a számítógépes játékok folyamatos térvesztéséhez vezet, miközben a komolyabb játékok letöltésére is alkalmassá váló mobiltelefonok piaca lendületesen növekszik. Összességében a videojátékok piaca 11,4 százalékos átlagos növekedési ütemmel 2010-re 46 milliárdos összértéket fog elérni a tavalyi 27 milliárd után.
Szerencsejátékok: A tavalyi év során ez a szegmens produkálta a második legmagasabb növekedési ütemet (10,9 százalék). A legdinamikusabb fejlődést az online játékok és az új kaszinók piacán figyelhetjük meg. A szerencsejátékokra kiadott összegek 8,8 százalékos növekedési ütem mellett 2010-re 125 milliárd dolláros összértéket fognak elérni. 2005-ben még csak 82 milliárd dollár volt ez az érték.
Televíziós műsorszórás: A telített piacok továbbra is visszafogják az amerikai és kanadai növekedést. Ezzel szemben az európai, ázsiai és latin-amerikai régióban kétszámjegyű növekedés figyelhető meg az előfizetések területén. Az internetes tévézés elterjedése és a fogyasztók egyre igényesebb digitális eszközök felé fordulása meghatározó lesz a nyereségesség szempontjából. A szegmens összértéke 8,3 százalékos növekedési ütem mellett 2010-re 230,3 milliárd dollárra emelkedik a tavalyi 154,4 milliárdról.
Televíziós hálózatok: A digitális technológiák fejlődésének köszönhetően az elkövetkező öt évben a többcsatornás hirdetések térnyerése várható. Az új analóg csatornák, a digitális műsorszórás és a digitális tv terjedése az ingyenes műsorok további népszerűségét hozzák. A mobiltelefonokra küldhető hirdetések egyre fontosabbá válnak. A tv-előfizetői díjak továbbra is csak visszafogott mértékben emelkednek. A kiadások összértéke 6,6 százalékos átlagos növekedés mellett 2010-re 227 milliárd dolláros összértéket érhet el a tavalyi 164 milliárd után.
Mozifilmek: A szegmens a tavalyi év folyamán visszaesett ugyan, idén azonban már a forgalom újbóli növekedésével számolhatunk, miközben a HD (high-definition) DVD-k terjedésével a videofilmek piaca is tovább bővül. A szegmens átlagos növekedési üteme 5,3 százalék, melynek eredményeként összértéke 2010-re 104 milliárd dollárra emelkedik.
Zeneipar: A digitális terjesztés és a mobiltelefonokra történő zeneletöltések terjedésével a fizikai formátumok folyamatosan veszítenek jelentőségükből. A növekedés hajtómotorja itt is a szélessávú internet-hozzáféréssel rendelkező háztartások számának rohamos növekedése. A szegmens 5,2 százalékos éves növekedés mellett 2010-re 47,9 milliárd dolláros összértéket ér el globális szinten.