4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A globális média- és szórakoztatóipar évi 6,6 százalékos növekedési ütemet produkálva 2010-re elérheti az 1800 milliárd dolláros összértéket, derül ki a PricewaterhouseCoopers Globális szórakoztatóipari és média kitekintés: 2006-2010 című felméréséből. A fizikai formátumok egyre inkább háttérbe szorulnak, a térítés ellenében, széles körben rendelkezésre álló digitális termékek pedig komoly alternatívát jelentenek a kalózmásolatokkal szemben.

A szélessávú internet-elérés és a mobil technológiák dinamikus terjedése nagymértékben befolyásolja a fogyasztói szokásokat. Az online-, illetve vezeték nélküli csatornákon keresztül lebonyolított vásárlás összértéke 2005-ben elérte a 19 milliárd dolláros értéket, 2010-ig pedig várhatóan 67 milliárd dollárra emelkedik.

Internet-hozzáférés, online hirdetési piac: A szélessávú hozzáférés nagymértékben segíti a hirdetési piac fellendülését, főként a videofájlok felhasználásának eredményeként. Az internet-szolgáltatást a tévés műsorszórással és a telefonálási lehetőséggel együtt kínáló csomagok kiemelkedő jelentőséggel bírnak az internet további népszerűsítésében. Globális viszonylatban az internetes hirdetések piaca 18,1 százalékos átlagos növekedés mellett 51,6 milliárd dolláros, a szélessávú internet piaca pedig 11,9 százalékos ütem mellett 214 milliárd dolláros összértéket ér el az évtized végéig.

Videojátékok: 2005 az új generációs konzolokra való várakozással telt el a játékgépek piacán, ami a szerénynek nevezhető 3,3 százalékos növekedésben is megmutatkozott. Az új (főleg mobil) gépekre írt játékok terjedése a világ fejlettebb régióiban a számítógépes játékok folyamatos térvesztéséhez vezet, miközben a komolyabb játékok letöltésére is alkalmassá váló mobiltelefonok piaca lendületesen növekszik. Összességében a videojátékok piaca 11,4 százalékos átlagos növekedési ütemmel 2010-re 46 milliárdos összértéket fog elérni a tavalyi 27 milliárd után.

Szerencsejátékok: A tavalyi év során ez a szegmens produkálta a második legmagasabb növekedési ütemet (10,9 százalék). A legdinamikusabb fejlődést az online játékok és az új kaszinók piacán figyelhetjük meg. A szerencsejátékokra kiadott összegek 8,8 százalékos növekedési ütem mellett 2010-re 125 milliárd dolláros összértéket fognak elérni. 2005-ben még csak 82 milliárd dollár volt ez az érték.

Televíziós műsorszórás: A telített piacok továbbra is visszafogják az amerikai és kanadai növekedést. Ezzel szemben az európai, ázsiai és latin-amerikai régióban kétszámjegyű növekedés figyelhető meg az előfizetések területén. Az internetes tévézés elterjedése és a fogyasztók egyre igényesebb digitális eszközök felé fordulása meghatározó lesz a nyereségesség szempontjából. A szegmens összértéke 8,3 százalékos növekedési ütem mellett 2010-re 230,3 milliárd dollárra emelkedik a tavalyi 154,4 milliárdról.

Televíziós hálózatok: A digitális technológiák fejlődésének köszönhetően az elkövetkező öt évben a többcsatornás hirdetések térnyerése várható. Az új analóg csatornák, a digitális műsorszórás és a digitális tv terjedése az ingyenes műsorok további népszerűségét hozzák. A mobiltelefonokra küldhető hirdetések egyre fontosabbá válnak. A tv-előfizetői díjak továbbra is csak visszafogott mértékben emelkednek. A kiadások összértéke 6,6 százalékos átlagos növekedés mellett 2010-re 227 milliárd dolláros összértéket érhet el a tavalyi 164 milliárd után.

Mozifilmek: A szegmens a tavalyi év folyamán visszaesett ugyan, idén azonban már a forgalom újbóli növekedésével számolhatunk, miközben a HD (high-definition) DVD-k terjedésével a videofilmek piaca is tovább bővül. A szegmens átlagos növekedési üteme 5,3 százalék, melynek eredményeként összértéke 2010-re 104 milliárd dollárra emelkedik.

Zeneipar: A digitális terjesztés és a mobiltelefonokra történő zeneletöltések terjedésével a fizikai formátumok folyamatosan veszítenek jelentőségükből. A növekedés hajtómotorja itt is a szélessávú internet-hozzáféréssel rendelkező háztartások számának rohamos növekedése. A szegmens 5,2 százalékos éves növekedés mellett 2010-re 47,9 milliárd dolláros összértéket ér el globális szinten.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!