2p

Egyre több cég hagy fel szóróanyagai postaládákba tömésével, és hagyatkozik kizárólag az internetre. Észak-Amerikában például a csak online elérhető katalógusok száma megkétszereződött 2005-ben - derül ki egy friss felmérésből.

Az internetes kiadványok a 11 438 katalógus 78 százalékát tették ki 2005-ben, amiből 1 320-nak nem volt nyomtatott változata. Egy évvel korábban ez az adat csupán 60 százalék volt, s mindössze 772-t lehetett kizárólag a világhálón böngészni - írja az eMarketer.

A tendencia oka elsősorban az lehet, hogy míg a nyomtatott katalógusok 2002-ben a kiskereskedelmi vásárlások 65 százalékáért, addig 2005-ben csupán 40 százalékáért voltak "felelősek", ezzel szemben ugyanez az arány a netes kiadványok esetében 14-ről 30 százalékra emelkedett ugyanebben az időszakban.

"Noha az online katalógusok száma egyre nő, a piaci szereplők rájöttek, hogy a nyomtatott szóróanyagokkal weboldalukra csalhatják a vevőket. Ezért sok, eredetileg online kiadvány már hagyományos változatot is beindított" - mondta el a felmérést készítő szervezet elemzője.

Az utóbbi 10 évben a legnagyobb mértékben az autókkal, az oktatással és a ruhákkal foglalkozó katalógusok száma bővült. Figyelembe véve a technológiai eszközök és az internet térnyerését, érdekes tény, hogy a számítógépes kiadványok száma kevesebb mint felére csökkent ugyanekkor. Észak-Amerikában könyvkatalógusból van a legtöbb (1008), a második legnagyobb számosságú csoport a ruhákkal foglalkozik (750), a harmadik helyet az autós kiadványok (542), a negyediket az oktatás (513), az ötödiket a kertészet (434), a hatodikat pedig az ajándékozás (307) szerezte meg.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!