Az internetes kiadványok a 11 438 katalógus 78 százalékát tették ki 2005-ben, amiből 1 320-nak nem volt nyomtatott változata. Egy évvel korábban ez az adat csupán 60 százalék volt, s mindössze 772-t lehetett kizárólag a világhálón böngészni - írja az eMarketer.
A tendencia oka elsősorban az lehet, hogy míg a nyomtatott katalógusok 2002-ben a kiskereskedelmi vásárlások 65 százalékáért, addig 2005-ben csupán 40 százalékáért voltak "felelősek", ezzel szemben ugyanez az arány a netes kiadványok esetében 14-ről 30 százalékra emelkedett ugyanebben az időszakban.
"Noha az online katalógusok száma egyre nő, a piaci szereplők rájöttek, hogy a nyomtatott szóróanyagokkal weboldalukra csalhatják a vevőket. Ezért sok, eredetileg online kiadvány már hagyományos változatot is beindított" - mondta el a felmérést készítő szervezet elemzője.
Az utóbbi 10 évben a legnagyobb mértékben az autókkal, az oktatással és a ruhákkal foglalkozó katalógusok száma bővült. Figyelembe véve a technológiai eszközök és az internet térnyerését, érdekes tény, hogy a számítógépes kiadványok száma kevesebb mint felére csökkent ugyanekkor. Észak-Amerikában könyvkatalógusból van a legtöbb (1008), a második legnagyobb számosságú csoport a ruhákkal foglalkozik (750), a harmadik helyet az autós kiadványok (542), a negyediket az oktatás (513), az ötödiket a kertészet (434), a hatodikat pedig az ajándékozás (307) szerezte meg.