2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az üzemanyag-megtakarítás adó- és járulékmentes kifizethetősége kapcsán a Levegő Munkacsoport "döbbenetes mértékű adócsalásról" beszél, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesület álláspontja szerint ezzel a szervezet túllépett a szakmaiság keretein.

Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára az MTI-nek kedden elmondta: a zöld szervezet ezzel nyilvánosan bűncselekménnyel vádolt meg egy szakmacsoportot, amellyel végső soron újabb hazai munkahelyek létesítését és a jelenlegiek megtartását is kockáztatja. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) szakmai álláspontját közleményben jutatta el az MTI-hez a Levegő Munkacsoport állításaival kapcsolatban.

Az MKFE közleményében visszautasítja, hogy a munkavállalók 3,5 százalékát, 130 ezer embert foglalkoztató közúti közlekedési szolgáltatói alágazatnak, amely a magyar GDP 6 százalékát teremti elő, és évente az államháztartás bevételének 6 százalékát (500 milliárd forintot) kitevő adót fizet a költségvetésbe, "koncepciózus és megalapozatlan támadásokat" kell elviselnie. 

A közleményben az MKFE különösen megdöbbentőnek nevezi, hogy egy önmagát környezetvédőként feltüntető "civil" szervezet egy a környezetszennyezés csökkentését is célzó rendelkezés ellen kardoskodik, ahelyett, hogy üdvözölne minden olyan intézkedést, amely a hazai vállalkozások versenyképességének megmaradását és a környezet védelmét egyidejűleg segíti elő."

A 2004-es európai uniós csatlakozás óta Magyarország fuvarozói jelentősen növelték uniós fuvarpiaci részesedésüket, s a tudományos prognózisok szerint legalább 2030-ig e fejlődés lehetősége továbbra is adott. "Ezt az esélyt nem szabad elszalasztani - hívja fel a figyelmet az MKFE.

A szervezet emlékeztet arra, hogy a környezetvédelem szintén közel két évtizede kiemelt szerepet kapott a közúti közlekedésben. Az Európai Unió rendkívül szigorú szabályokat követel meg a járművektől, s ezekhez a normákhoz a magyarországi székhelyű nemzetközi fuvarozó vállalkozások már az uniós csatlakozást megelőzően is felkészültek. Sőt, a hazai szabályozás még az európainál is keményebb volt, például a járművek korát is korlátozta. A járműipar folyamatosan a "zöldülés" irányába végez fejlesztést, amelynek eredményeképpen egyre csökken a károsanyag-kibocsájtás - hangsúlyozza az MKFE közleményében.
 
MTI 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!