1p

Országos közlekedési holdingba vonná össze a vasúti személyszállítást és az autóbusz-közlekedést a kormány; a MÁV-Start és a 12 helyi Volán-társaság egyesüléséből születne olyan szállítási cég, amellyel jelentős költség- és létszámcsökkentés érhető el, ráadásul elkerülhetőek lennének a párhuzamosságok és egységesíthetők lennének a viteldíjak is - írta a Napi Gazdaság pénteken.

A lap emlékeztet, hogy a magyar kormány és az IMF közötti tárgyalásoknak is egyik kulcseleme volt a közösségi közlekedés átalakítása. Egy korszerűbb szerkezetű, integrált helyközi közlekedés elméletben akár az utasoknak is olcsóbb lenne, és csökkentené a költségvetési kiadásokat is.

Korábbi lapértesülések szerint már nyár elején elindult a most három különálló cégben működő MÁV-Start, a gépészet és a vontatás összevonásának előkészítése, és a Volán-társaságok holdinggá alakításának ötlete is felmerült már, ám ez utóbbit a szakszervezetek tiltakozása megakasztotta a folyamatot - írta a Napi Gazdaság.

A lap szerint korábban a BKV beolvasztását is felvetették, ám a fővárosi közlekedési cég hatalmas adósságállománya miatt letettek erről, ahogyan lekerült a napirendről a Malév "beintegrálása" is.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!