Élő ágyúgolyó, csókellátó főmunkatárs, okleveles kupakrögzítő és légi palackhordozó menedzser munkakörökben hirdetett állást a Coca-Cola a legnagyobb álláskereső portálokon.Mindez annyira jól sikerült, hogy például a Jobline.hu-n az említett hirdetésekre kattintottak a legtöbben - közel tizenötezren – és csak utána következtek a hagyományos állásajánlatok.
Rendhagyó kampányA kampány elérte a célját: nagy sajtóvisszhangot kapott a kezdeményezés, és a honlapon is magas volt a látogatottság. Az álláshirdetések közti bújtatott reklámokon kívül abban is újított a cég, hogy egy több mint három perces reklámszpottal rukkolt elő, melyet egy februári vasárnap estére beharangozva mutattak be a legnézettebb kereskedelmi csatornán. A filmekhez hasonlóan leírással, és pontos sugárzási időponttal lehetett olvasni a műsorújságokban, sőt még előzeteseket is vetítettek. Magyarországon eddig nem volt jellemző, hogy a reklámszpotokat önálló alkotásként, beharangozva mutassák be.
Valószerűtlen lények a Happiness Factoryban (Coke.hu)
A sztori
Az extra hosszú film egy képzelt világban játszódik, ahol valószerűtlen lények: hatalmas repülő gumikrumplik, csókos szájú pattogó szőrgombócok, és görkorizó mutatóujjak fáradoznak a Coca-Cola legprofesszionálisabb elkészítésén. Kisebb hiba csúszik a gépezetbe: a kólafa hervadásnak indul, azonban a hatalmas, ősz szakállú rózsaszín medvejelmezbe öltözött kólanyúl utasítást ad a megmentésére. Ami persze – nem meglepő módon - sikerül.
A filmet az amerikai ügynökség a Wieden & Kennedy (W&K) álmodta meg, az egész kampányt pedig a Neo Interactive adaptálta. A kampány része a microsite is, ahol játszani lehet, pontokat gyűjteni, a pontokért pedig földeket vásárolni a Happiness Factory területén, majd sorsoláson részt venni, és Atlantába utazni.
Csókellátó munkatársat keresünk
A kampány legeredetibb része az állásajánlatoknak látszó állásajánlatok meghirdetése. A fent említett pozíciók meghatározásakor nagyon ügyeltek a szövegírók arra, hogy véletlenül se lehessen komolyan venni a pályázatot. "Ennek ellenére sok visszajelzést kaptunk. Szerencsére mindenki rájött, hogy ez egy vicc, de ettől függetlenül kaptunk valódi életrajzokat is. Ezeket eltettük az adatbázisunkba, ha már valaki vette a fáradtságot, hogy megnézze, miről van szó, és írjon nekünk" - mondta el az mfor.hu-nak Aniot Dávid a Coca-Cola Magyarország senior márkacsoport vezetője. Mint azt lapunk megtudta, mind a kreatív, mind a kommunikációs csatornák ötlete – beleértve az állásbörzét is – adaptált ötlet.
Arra a kérdésre, hogy egyértelmű volt-e a magyarországi Coca-Cola számára, hogy a magyar álláskeresők gyomra beveszi-e a hirdetésnek álcázott reklámot, Aniot Dávid elmondta: nagyon kellett vigyázni, vékony ugyanis a határvonal az újszerű, figyelemfelkeltő, és a szabálytalan megoldások között. De szerintük a kampány pozitív volt, elérte a célját.
Mit szóltak az álláskeresők?Werle Barbara a Jobline.hu vezető kommunikációs tanácsadója úgy véli, ez egy egyszeri kampány, több cégnek nyilván nem engedélyeznék ezt a megoldást, mert az már komolytalanná tenné a portált. Így viszont elég nagy visszhangot keltett a dolog, "hideget, meleget" is kapott a cég, sok álláskereső reagált negatívan, a többség viszont vette a lapot.
Gábor Fanni