3p

A Wal-Mart Stores Inc. kiskereskedelmi mamutvállalat 150 ezerrel növeli kínai alkalmazottainak számát a következő öt évben annak érdekében, hogy tervezett nagyszabású hálózatbővítését végrehajthassa. A Wal-Mart Asia vezére szerint húsz éven belül a cég kínai jelenléte elérheti az amerikait.

Joe Hatfield, a Wal-Mart ázsiai szárnyának vezérigazgatója - aki harminc éve dolgozik a vállalatnak, s a cég első kínai alkalmazottja volt 1994-ben - úgy nyilatkozott, hogy a társaság húsz új bolt nyitását tervezi az országban még idén, s most a dolgozók betanítása folyik. Az áruházlánc jelenleg 56 üzlettel rendelkezik Kínában, amivel más nemzetközi hálózatok mögé szorul piaci részesedés tekintetében - a francia Carrefournak például 78 boltja van. Az amerikai cég még a top 30-ba sem került be az ország kereskedelmi minisztériumának a legnagyobb kínai kiskereskedőkről kiadott listáján - közli a Reuters.

Ezt azonban a vállalat igyekszik megváltoztatni. "Minden irányban növekedni fogunk" - nyilatkozta Hatfield arra utalva, hogy a szupermarketlánc a nagyvárosokban és vidéken egyaránt terjeszkedni kíván. Az összes jelentős gazdasági felfordulást átvészelni képes társaság ázsiai szárnyának súlya a vezér szerint húsz éven belül megközelítheti az amerikai részlegét. A cégnek az anyaországban nagyjából 3 700 boltja van.

Az előző üzleti évben az Egyesült Államok generálta a Wal-Mart 312 milliárd dolláros forgalmának mintegy 80 százalékát, de a hazai növekedés lassulása és a konkurencia térnyerése miatt fontosabbá vált a külföldi terjeszkedés. A cég és az amerikai társadalom viszonya jól kiolvasható a közelmúlt botrányaiból, amelyek főleg emberi jogokkal és más etikai kérdésekkel, illetve dolgozói juttatásokkal és fogyasztóvédelemmel kapcsolatosak.

Egymást érik a botrányok

Legutóbb például ebben a hónapban kavart nagy vihart a társaság egyik húzása. A sokat kritizált kiskereskedő alternatív fórumokon próbált kozmetikázni megtépázott imázsán: Amerikában több webnaplón is a Wal-Martot éltető szövegek jelentek meg, melyeket rögtön támadás ért, mivel azok a cég közleményei voltak. Előtte a michigani főügyész perelte be az óriást, mert annak bizonyos áruházaiban az áruk több mint 80 százalékán nem volt feltüntetve azok ára. Februárban pedig Lee Scott vezérigazgató került a média kereszttüzébe, miután nyilvánosságra került menedzsereivel folytatott levelezése. Az e-mailekben a cégvezető éles hangon bírálta azokat, akik növelnék az alkalmazottak nyugdíját - számolt be korábban az mfor.hu.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!