Az első bolt valahol a nyugati parton fog megnyílni. Terry Leahy vezérigazgató a beruházást hihetetlenül izgalmas lépésként jellemezte. Hozzátette, hogy a cég nem vaktában megy a tengerentúlra, s bízik benne, hogy sikeresen felvehetik a versenyt az ottani vállalatokkal, mivel valami újat honosítanak meg - írja a BBC News.

A Tesco szerint az amerikai piac éves forgalma mintegy 600 milliárd dolláros, s az elkövetkezendő öt évre 40 százalékos növekedést prognosztizálnak. Egyes elemzők túl kockázatosnak tartják a kiskereskedelmi lánc lépését, ugyanis több brit társaság vérzett már el az USA-ban. Sokszor a brit kereskedők temetőjeként emlegetik az amerikai piacot.
"Egyértelmű, hogy e meglepő lépés nagy kockázatokat rejt magában" - mondta el a Teather & Greenwood egyik elemzője. "A hatalmas pénzösszeg, amit befektetnek, már önmagában is aggodalomra ad okot, ráadásul a részvényesek sem biztos, hogy támogatni fognak egy olyan stratégiát, mely nyomán a bevételeket visszaforgatják a cég üzleteibe" - tette hozzá.
Mindezek ellenére a Tesco teljes mértékben biztos a sikerben. "Időt és erőforrásokat nem kímélve kifejlesztettünk egy új bolttípust. Biztos vagyok benne, hogy ez nagyon népszerű lesz az amerikaiak körében" - közölte Leahy.