2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A rövidebb reklámblokkokban elhelyezett hirdetésre a néző jobban és részletesebben emlékszik, mint egy hosszabb blokkban futó szpotra, így előbbi értékesebb, derül ki az RTL Klub és az R-Time Sales&Marketing - a GfK Hungária együttműködésével - készített felméréséből.

Az ősszel készült elemzésben a kísérlet vezetői a nézők reklámblokkok hosszától függő reklámvisszaidézési képességét vizsgálták, derül ki a Menedzsment Fórumhoz eljuttatott közleményből.

A három városban összesen 401, 15-49 éves korú férfit és nőt hívtak meg 8 fős csoportokban egy "fiktív műsortesztre", amely során a levetített programot három fajta reklámblokkal szakították meg. A 2, 4, illetve 6 perces blokkok 2-2 verzióban futottak, így összesen 6 blokkvariáció valósult meg. Ezt követően a kísérlet vezetői a műsorra, valamint a sugárzott reklámszpotokra kérdeztek rá, emellett a szubjektíven érzékelt reklámhosszúsággal kapcsolatban is tudakozódtak.

A megkérdezettek egyrészt az átlagban jóval hosszabbnak - 6, 9 illetve 11 percesnek - mondták a reklámblokkokat a valóságosnál, másrészt viszont érzékelték az azok közötti különbségeket is: 27 százalékuk "szokatlanul rövidnek" ítélte a 2 perces, 45 százalékuk pedig a "megszokottnál hosszabbnak" értékelte a 6 perces reklámblokkokat.

Ma Magyarországon a két vezető kereskedelmi csatorna átlagos reklámblokkhossza 5 perc főműsoridőben. Ez magasabb a 4 perces német, francia és holland átlagnál, viszont alacsonyabb, mint a 8 percre tehető brit, spanyol, olasz és portugál érték.

A kutatás legfontosabb megállapítása, hogy a spontán reklámvisszaidézés egy 4 perces reklámblokkban 13 százalékkal, egy 2 perces blokkban 56 százalékkal magasabb, mint egy 6 percesben. Ha kiszűrjük a reklámszpotok kreatív anyagainak különbözőségéből fakadó visszaidézés-eltéréseket - vagyis minden blokktípusban csak azt a 6 szpotot vizsgáljuk, amelyik a kutatás minden blokkjában szerepelt -, akkor a 4 perces blokk 22 százalékkal, a 2 perces 30 százalékkal bizonyult hatékonyabbnak a 6 percesnél.

A rövidebb reklámblokkokban elhelyezett hirdetés tehát magasabb visszaidézési aránnyal, ezáltal magasabb értékkel bír, mint a hosszabb blokkban sugárzott szpot.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!