Az áremelés elég szomorú a Toyota számára is, mivel az elmúlt negyedévben - az üzleti első negyedévek történetében először - egyszerre csökkent mind a bevétele, mind az eredménye, mert éppen miközben a növekvő nyersanyagárak drágítják a termelést, az értékesítés egyre nehezebb és nehezebb, főleg a legnagyobb piacon, az Egyesült Államokban. Rendre az egy évvel korábbihoz képest, a Toyota adózott eredménye 28,1 százalékkal 353,6 milliárd jenre, az üzemi eredménye 38,9 százalékkal 412,5 milliárd jenre, a bevétele 4,7 százalékkal 6,22 billió jenre apadt. Világszerte 1,1 százalékkal 2,19 millióra növelte eladott járműveinek számát, de az Egyesült Államokban 4,3 százalékkal 729 ezerre csökkent az értékesítés.
Hasonlóan gyengült a többi japán autógyár teljesítménye is. A Honda adózott eredménye közel 20 százalékkal csökkent az elmúlt üzleti évében, a Nissan adózott eredménye 43 százalékkal kisebb volt az első üzleti negyedévben - a naptári második negyedévben -, mint egy évvel korábban.
Mindez persze még így is nagy siker ahhoz képest, hogy az amerikai General Motors és a Ford több milliárd dolláros veszteséget jelentett a naptári második negyedről.
A Toyota egyelőre fenntartja egész évi profit-előrejelzését, amely szerint 1,25 billió jenes adózott eredményre számít, ez 27 százalékkal kevesebb az előző évinél. Viszont e hónap elején csökkentette éves eladási tervét, 8,74 millió járműre a korábban elképzelt 9,06 millióról. A Hondánál is visszafogták az értékesítési várakozást a mostani pénzügyi évre, 4,08 millió járműre a korábban várt 4,14 millióról.