Az Air France a napokban jelentette be, hogy a magas nyersolajárak miatt augusztus 10-től 1 és 7 euró közötti mértékben emeli az üzemanyagpótdíjat.
A kommunikációs igazgató beszámolt arról, hogy a jelentős, tonnánként mintegy 36 százalékos átlagár-növekedés miatt a társaság kerozinköltségei az idén az első félévben megközelítően 5,7 milliárd forinttal növekedtek az egy évvel korábbihoz képest.
Emlékeztetett rá, hogy a Malév a nemzetközi gyakorlathoz is igazodva két éve kényszerült menetrend szerinti járatain bevezetni a kerozinpótdíjat. Az azóta eltelt időben a légitársaság folyamatosan figyelemmel kíséri a nyersolajárak változását, valamint a nemzetközi piaci helyzet alakulását, és ehhez igazítja a pótdíj mértékét - tette hozzá.
A Malév útvonalain differenciált pótdíjat alkalmaz: az európai útvonal-szakaszokon ez 19 euró, a tengerentúliakon pedig 45 euró. A cég jelenleg vizsgálja, hogy mely útvonalakon és milyen mértékben szükséges a kerozinpótdíj mértékének korrekciója.
Olajárcsökkenés esetén a pótdíj is csökkenhet
Németh Krisztina hangsúlyozta, hogy a légitársaság a világpiaci olajárak tartós csökkenése esetén azonnal felülvizsgálja a pótdíj mértékét.
Gönci János, a Malév Zrt. vezérigazgatója korábban elmondta: tavaly a kerozin jelentős drágulása 6,7 milliárd forintos többletkiadást jelentett a Malévnak. Az idei üzleti terv 60 dollár körüli olajárral kalkulál. Ismertetése szerint a légitársaság kerozinszükségletének közel 50 százalékára kötöttek fedezeti ügyletet, a kerozinpótdíjból befolyt bevétel pedig csak kevesebb mint felét tette ki tavaly a drágulás miatti költségnövekedésnek.