2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Malév is rákényszerülhet a kerozinpótdíj megemelésére a tartósan magas és hosszú ideje emelkedő olajárak miatt, ám erről döntés még nem született - mondta el Németh Krisztina, a Malév kommunikációs igazgatója szerdán.

Az Air France a napokban jelentette be, hogy a magas nyersolajárak miatt augusztus 10-től 1 és 7 euró közötti mértékben emeli az üzemanyagpótdíjat.

A kommunikációs igazgató beszámolt arról, hogy a jelentős, tonnánként mintegy 36 százalékos átlagár-növekedés miatt a társaság kerozinköltségei az idén az első félévben megközelítően 5,7 milliárd forinttal növekedtek az egy évvel korábbihoz képest.

Emlékeztetett rá, hogy a Malév a nemzetközi gyakorlathoz is igazodva két éve kényszerült menetrend szerinti járatain bevezetni a kerozinpótdíjat. Az azóta eltelt időben a légitársaság folyamatosan figyelemmel kíséri a nyersolajárak változását, valamint a nemzetközi piaci helyzet alakulását, és ehhez igazítja a pótdíj mértékét - tette hozzá.

A Malév útvonalain differenciált pótdíjat alkalmaz: az európai útvonal-szakaszokon ez 19 euró, a tengerentúliakon pedig 45 euró. A cég jelenleg vizsgálja, hogy mely útvonalakon és milyen mértékben szükséges a kerozinpótdíj mértékének korrekciója.

Olajárcsökkenés esetén a pótdíj is csökkenhet

Németh Krisztina hangsúlyozta, hogy a légitársaság a világpiaci olajárak tartós csökkenése esetén azonnal felülvizsgálja a pótdíj mértékét.

Gönci János, a Malév Zrt. vezérigazgatója korábban elmondta: tavaly a kerozin jelentős drágulása 6,7 milliárd forintos többletkiadást jelentett a Malévnak. Az idei üzleti terv 60 dollár körüli olajárral kalkulál. Ismertetése szerint a légitársaság kerozinszükségletének közel 50 százalékára kötöttek fedezeti ügyletet, a kerozinpótdíjból befolyt bevétel pedig csak kevesebb mint felét tette ki tavaly a drágulás miatti költségnövekedésnek.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!