Átlagosan 8-12 százalékos árcsökkentést hajtottak végre a prémium márkák esetében a Pamperst és a Liberót forgalmazó cégeknél. Információink szerint a harmadik nagy szereplőnél, a Huggiesnál is voltak jelentős kedvezmények.
Úgy tudjuk, a nagymértékű árcsökkenésekbe még novemberben fogott a Pampers forgalmazója. Az árháborúnak Janky Gyöngyi, a Procter & Gamble vállalati kapcsolatok menedzsere szerint az az oka, hogy az elmúlt bő egy év gazdasági válságának következményei hatottak a fogyasztók szokásaira, vásárlásaik gyakoriságára, illetve a vásárolt termékek összetételére is.
A válság mellett a prémium márkák árcsökkenésében szerepet játszhatott az a törekvés is, hogy megőrizzék piaci részesedésüket a kedvezőbb árú saját márkás termékekkel szemben, amelyek jelenleg 30-35 százalékos szeletet tudhatnak magukénak. Az ilyen termékek forgalmazóinak többsége ugyanis nem akar, illetve nem tud túl sokat engedni az árakból, így ők lehetnek az árháború nagy vesztesei.
A népszerűbb private label termékek forgalmazóinál ugyanakkor elképzelhető a jövőben kisebb mértékű árcsökkentés, ha a saját márka pozícióját tartani akarják. Ez várható a Drogerie Marktnál is, a cég ugyanis meghatározó mértékben van jelen a saját márkás piacon Babylove pelenkájával - tudta meg a Napi Gazdaság Bokor Ritától, a társaság szortiment menedzserétől. A drogériahálózat a közeljövőben növekedésre nem számít, a jelenlegi részesedést viszont szeretné tartani - mondta Bokor. Hozzátette: véleménye szerint az árcsökkentéssel a prémium termékek gyártói a saját márkák erős pozícióit próbálják visszafogni.
Forrás: Napi Gazdaság