A Russia Today című angol nyelvű orosz újság szerint a téli kiárusítási szezonban a legnagyobb orosz kereskedelmi cégek 30 százalékos árkedvezménnyel próbálkoznak.
Az orosz kiskereskedelem növekedése a múlt év végén hirtelen lelassult: az év első tizenegy hónapjában az egy évvel korábbi értéket átlagosan 14,1 százalékkal haladta meg, de novemberben már csak nyolc százalékos volt a fejlődés.
Már akkor jelezték, hogy a teljes tavalyi forgalombővülés - melynek adatai még nem ismertek - szerényebb lesz a korábbinál. Pár évvel ezelőtt az orosz kiskereskedelmi forgalom éves átlagos növekedési üteme 35 százalékot is elért.
Elemzői vélemények szerint a nehezedő értékesítési feltételek ösztökélnek az árkedvezményekre, és egyes kiskereskedelmi cégek megpróbálják kihasználni a helyzetet pozíciójuk erősítésére a széttöredezett orosz kiskereskedelmi piacon. Az orosz piacra jellemző, hogy annak csak kevesebb mint 15 százalékát tartja kézben a 25 vezető kiskereskedelmi cég.
A világ vezető kiskereskedelmi hálózata, az amerikai Walmart Stores a közelmúltban belépett az orosz kiskereskedők szövetségébe, a piacra lépés lehetőségét keresve. Sajtóhírek szerint a nyár óta szemlézgeti azokat a helyi partnereket, amelyeket bekebelezhetne. A szövetség tagja a francia Carrefour és az Auchan, valamint a német Metro is. A legnagyobb orosz tagvállalat az X5, amely épp most az új évben hirdette meg számos tömegfogyasztási cikkre a 30 százalékos idénykedvezményt.