A Barclays, a Goldman Sachs és a Macquarie bankokkal elért megállapodás értelmében adósságát 2,9 milliárd fontra (5,45 milliárd dollár) csökkentik és egy új cég jönne létre a meglévő részvények aukciójának, a részvénycserének a lebonyolítására.
A Eurotunnel bejelentése szerint, ha a részvényesek éves közgyűlésükön, július 12-én elfogadják az átütemezést, akkor arra az idei év negyedik negyedében kerülhet sor. Ha nem, a cég csődbe jut. A Eurotunnel korábban már hónapok óta tárgyalásokat folytatott befektetési bankokkal 6 milliárd fontot elérő adósságának enyhítéséről és a társaság átalakításáról.
1 százalékkal nőtt a bevétel
A La Manche csatorna alagútját üzemeltető brit-francia részvénytársaság korábban 541 millió fontos (793 millió euró) bevételt jelentett a tavalyi évről, 1 százalékkal többet a 2004-es 538 milliónál. A szállítási bevétel 2 százalékkal 530 millió euróra nőtt, a nem szállítási tevékenységek forgalma 41 százalékkal 11 millió fontra csökkent, mert a korábbi egyszeri tételek - főleg a 2004-es ingatlanértékesítések - nem ismétlődtek.
A személy- és teherautókat, illetve buszokat szállító ingavonatok bevétele 4 százalékkal 295 millió fontra gyarapodott, a többi vasúti forgalomból 235 millió font származott a 2004-es 234 millió után. Az alagúton közlekedő külön vasúttársaság, a London és Párizs, illetve Brüsszel között üzemelő Eurostar utasforgalma 2 százalékkal nőtt, 7,454 millióra, a bevétele 7 százalékkal 464 millió fontra gyarapodott. Az ingavonatokon kívüli vasúti teherforgalom ellenben csökkent az alagúton, 16 százalékkal 1,588 millió tonnára.