Mint ismert, a Billa, a Merkur, a Bipa, a Mondom, az Emma és a Penny nevű szupermarketláncokat üzemeltető Rewe kereskedelmi konszern Mgyarországon a Pennyvel van csupán jelen, emellett a Spar/Interspar is megtalálható hazánkban.
A Lidl lánc ősszel 10-15 bolt megnyitását tervezi, és a következő években száznál is több diszkonttal fedné le a hazai piacot. A lánc, amely 11 európai országban mintegy négyezer, 1200-1600 négyzetméteres üzlettel képviselteti magát, minden piacon erős árversenyt diktál. A fokozottan árérzékeny magyar fogyasztók körében is nagy valószínűséggel pozitív fogadtatásra találhat egy nyomott árakkal piacra lépő áruházlánc.
(Menedzsment Fórum)
Ausztriában is árháború folyik a diszkontláncok között
Míg a normál szupermarketek az elmúlt fél évben enyhén növelték áraikat, addig a diszkont-élelmiszerláncok csökkentették azokat. Előfordult, hogy egyazon termék ára között két és félszeres különbség is lehet, állítja egy osztrák felmérés.