2004. május elseje után az osztrák vasútnak is alkalmazkodnia kell az új, EU-konform munkaidő-szabályozáshoz. Az unió elsősorban ahhoz ragaszkodik, hogy rövidebbek legyenek a műszakok. A jelenlegi állapotok szerint az ÖBB alkalmazottai az éjszakai szolgálatok fejében nagyvonalú turnusbeosztásban, viszont kevés prémiumban részesülnek. Emellett az érvényben lévő maximális szolgálati idő hosszabb, mint az EU által előírt norma.
Bár a szakszervezetek szerint a kényszerű változtatások 200 millió euró pluszkiadást jelentenek az ÖBB-nek, a kormány illetékese szerint viszont ennek csak a felével kell számolni. Ezt a pluszköltséget már figyelembe is vették az ÖBB gazdasági tervében, ezért nem szükséges annak korrekciója. Ebből következik, hogy a jegyárak sem fognak emelkedni, sőt az állami költségvetés sem kényszerül a tervezettnél nagyobb anyagi áldozatokra, számol be a Die Presse.
Az ÖBB és a vasutas szakszervezetek közötti tárgyalások jelenleg is folynak. Május elsejéig minden, a munkaidőt érintő kérdésben egyezségre kell jutniuk.
(Menedzsment Fórum)
Az EU-normák nem drágítják az osztrák vonatjegyeket
Az osztrák vasútnak (ÖBB) sok pénzébe fog kerülni az EU által előírt új munkaidő-szabályozás, viszont emiatt nem fognak emelkedni a jegyárak.