A dél-koreai vállalatnak viszonylag gyenge induló pozíciója miatt kemény ellenfelekkel, az Apple Inc, Research In Motion és Nokia vállalatokkal kell majd szembenéznie 2010-ben az okostelefonok rohamosan bővülő világpiacán.
Az LG az idén 140 millió mobiltelefont tervez értékesíteni a tavalyi 117 millió után, ami 10 százalékos világpiaci részesedést biztosított számára. Az LG főként funkciógazdag telefon típusokkal célozta meg az alacsonytól a felső kategóriáig terjedő piaci szegmenseket, de elhanyagolta az okostelefonok piacát, ahol főként az operációs rendszerek és a rajtuk futtatható szoftverek állnak harcban egymással.
"Pusztán készülékekre alapozva nem tudjuk fenntartani üzleti forgalmunkat" - mondta Skott Ahn, az LG mobil kommunikációs üzletének elnök-vezérigazgatója egy sajtókonferencián. "Olyan rendszert kell felépítenünk, amely lehetővé teszi az együttműködést a felhasználók, a szolgáltatók és a szoftverfejlesztők között." Az elnök kijelentette, hogy az LG nem tervezi saját operációs rendszer kifejlesztését.
Az LG 2012-re kétszámjegyű százalékos piaci részesedést kíván kivívni magának az okostelefonok piacán.
A finn Nokia és a dél-koreai Samsung Electronics Co Ltd mögött a világ harmadik legnagyobb mobiltelefon gyártója az LG az idén mintegy 20 okostelefon modellt mutat be és ezeknek több mint a fele a Google Android operációs rendszerével fut majd.
A Google által nemrégiben bemutatott Android operációs rendszer szilárdan megvetette a lábát a mobiltelefon forgalmazók körében, mivel a Nokia kivételével minden gyártótól támogatást kapott.
Az LG tavaly februárban írt alá megállapodást a Microsofttal arról, hogy a Windows Mobile lesz az általa gyártott okostelefonokban alkalmazott fő operációs rendszer. Skott Ahn nem közölte milyen arányban szerepelnek majd Windows Mobile operációs rendszert alkalmazó készülékek 2010-es termékpalettáján, rámutatott azonban arra, hogy "az a tény, hogy több Android modellünk lesz az idén, nem csorbítja együttműködésünket a Microsofttal".