3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A FIDESZ mindössze 29 százalékkal költött többet 2005 szeptembere és 2006 áprilisa között online hirdetésekre, mint az MDF - derül ki a Magyar Online Hirdetési Index (MOHI) speciális jelentéséből.

A MOHI-ban résztvevő nyolc online kiadó kimutatásai szerint 2005. szeptember eleje és 2006. április vége között összesen 156,3 millió forint bevételre tettek szert politikai pártok hirdetéseiből. Ez az összeg nem tartalmazza a hirdetéseket megrendelő ügynökségek jutalékát, ezért feltételezhető, hogy ennél az összegnél legalább 15 százalékkal többe, vagyis legalább 179,8 millióba került a pártoknak az online megjelenés.

Mint közismert, hivatalosan a kampány 2006. január 19-től április 23-ig tartott, három párt (MSZP, FIDESZ, SZDSZ) azonban már 2005-ben is megjelent a hirdetéseivel az online felületeken. A vizsgált időszak összes pártköltéseinek a 26,6 százaléka esett még tavalyra.

Ami a költési rangsort illeti, az MSZP végzett az első helyen. Az MSZP-hez képest a második helyre került SZDSZ közel 40 százalékkal, a harmadik FIDESZ több mint 60 százalékkal, míg a negyedik MDF több mint 70 százalékkal költött kevesebbet. Érdekesség, hogy a parlamentbe végül be nem jutott pártok közül egyedül a MIÉP használt a kampányában online felületeket.

A törvényi előírások szerint legfeljebb 386 millió forintot költhetnek a pártok a kampányban. Ennek figyelembevételével kimondható, hogy a pártok jóval nagyobb arányban költöttek a médiamixükben online médiumokra, mint ahogyan az hazánkban szokásosnak mondható. Az online hirdetési szegmens részesedése a teljes reklámtortából mindössze néhány százalékos, a most közzétett MOHI-adatok szerint az MSZP a vizsgált időszakban a felhasználható 386 milliónak több mint ötödét költötte online felületekre.

A pártok szerint jogszerűen költöttek

A Népszava választási oldalán, a www.2006.hu-n olvasható cikkek tanúsága szerint mind a szocialisták, mind pedig a liberálisok betartották a választási törvény szerinti 386 milliós kampány-költségvetési határt.

A Magyar Szocialista Párt "belefért" a kampánycélokra felhasználható 386 millió forintos pénzügyi keretbe - erről Szekeres Imre, a párt elnök-helyettese beszélt a Nap-keltében. "Igen, belefértünk és a törvényeknek megfelelően elszámolunk, hiszen azok a találgatások, amelyek a listaárakról szólnak nem a szerződéses árak" - mondta a politikus, majd hozzátette: döntést kell hozni arról, hogy állami költségvetésből finanszírozzák majd a pártokat és azok kampányát, vagy utat engednek az adományoknak is. Az utóbbi esetében biztosítani kell, hogy a pénz nyomon követhető legyen.

A liberális párt betartotta a 386 millió forintos kampánykeretet - közölte az SZDSZ elnöke egy televíziós műsorban. "Az SZDSZ a törvényeknek megfelelő elszámolását le fogja adni, az Állami Számvevőszék (ÁSZ) pedig azt rendben fogja találni" - hangoztatta Kuncze Gábor. A pártelnök szerint most az egyik legfontosabb feladat egy nagyon szigorú pártfinanszírozási törvény megalkotása, együtt a kampányfinanszírozási törvénnyel. Ez utóbbinak éppen az lehet a lényege, hogy listaáron számolva az ÁSZ beárazhatja a pártok kampányát, s nem kellene feltétlenül meghagyni a 386 milliós keretet sem - mondta a liberális politikus.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!