Szerdától az MTV szolgáltatásán keresztül 2 millió dal válik elérhetővé, melyeket darabonként 0,99 dolláros áron lehet majd megvásárolni, illetve havi előfizetés fejében letölteni. A szolgáltatás a Microsoft Media Playerének támogatását élvezi, továbbá kompatibilis lesz több mint 100 digitális zenelejátszóval, leszámítva a piacvezető Apple iPodot.
Teljes albumok megvásárlására is lehetőség nyílik online módon 9,95 dollárért, illetve két hónap korlátlan mennyiségű zeneletöltés is ugyanennyibe fog kerülni. 14,95 dollárért pedig korlátlan mennyiségben szedhetnek le a fogyasztók hordozható játékokat. A jövőben videóletöltések bevezetésével kerül kiegészítésre az MTV szolgáltatása - írja a BBC News.
A népszerű iPod

"Mi azokra az emberekre akarunk koncentrálni, akiknek még nincs iPodja" - mondta Van Toffler, az MTV Networks Music Group elnöke. Hozzátette: "Remélhetőleg a televíziós csatornákon és a dot-com site-okon keresztül megtaníthatjuk az embereket az előfizetés értékére. Ez nem dalok millióinak eladásáról szól. Mindössze a zenék 5 százaléka kerül digitális úton értékesítésre."
A zenecsatorna bejelentése változó reakciót váltott ki az elemzőkből. Szerintük a piac már most telített olyan régóta működő cégekkel, mint amilyen a Napster is. "Az MTV számára a széles körben ismert, népszerű márka hozhatja el a sikert" - mondta Phil Leigh, az Inside Digital Media elemzője.
A legnagyobb versenytárs, az Apple iTunes 3 millió dalból álló gyűjteményt kínál, és a 2003-as bevezetés óta több mint 1 milliárdos eladással büszkélkedhet. Az iPodból, annak 2001-es bevezetése óta 50 millió darab kelt el. Az elmúlt évben pedig az Apple piacra dobta ennek videólejátszásra alkalmas verzióját is.
Menedzsment Fórum