3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Éleződik Brüsszel és Berlin háborúja az Opel értékesítése kapcsán. A német gazdasági miniszter vasárnap megerősítette, hogy az Európai Bizottság által emelt kifogások ellenére Berlin eltökélt annak támogatásában, hogy a nagy hagyományokkal rendelkező német és immár európai autógyár új tulajdonosa az osztrák-kanadai beszállítói konszern, a Magna legyen.

A német fővárosban megerősítették, hogy Neelie Kroes, az Európai Bizottság versenyügyi biztosa levelet intézett Karl-Theodor zu Guttenberg német gazdasági miniszterhez, amelyben közvetve az uniós versenyszabályok megsértését rótta fel Berlinnek.

A biztos azt a gyanút fogalmazta meg, hogy a német kormány, illetve a németországi Opel-üzemeket működtető tartományok által az Opel értékesítésének támogatására közösen kilátásba helyezett 4,5 milliárd eurós támogatás csak arra az esetre szólt, ha a gyár új többségi tulajdonosa a General Motors után a Magna lesz.

Az Opelért több más befektető is versengett, mindenekelőtt az eddigi amerikai anyavállalathoz, a General Motorshoz közel álló RHJ belga pénzügyi befektető is.

A német kormány - és személy szerint Angela Merkel kancellár - korábban nem hagyott kétséget afelől, hogy a Magnát támogatja, a németországi munkahelyek védelmére ugyanis az osztrák-kanadai konszern tette a leghatározottabb ígéretet.

A holland versenyügyi biztos levelében kifogásolta a német magatartást, és sürgette, hogy a General Motors és az értékesítési ügyletet felügyelő vagyonkezelő társaság még egyszer áttekinthesse az előzetesen létrejött, a Magna mellett döntő megállapodást. Neelie Kroes felszólította a német gazdasági minisztert arra is, hogy írásban foglaljon állást az általa megfogalmazott gyanúval kapcsolatban.

Karl-Theodor zu Guttenberg miniszter ugyanakkor egy vasárnapi interjúban kijelentette, hogy hamarosan tisztázni fogja az Európai Bizottság által megfogalmazott vádakat. A német kormány kitart a Magna - és a vele társult orosz Sberbank - mellett - fogalmazott a miniszter, és egyben annak a remények adott hangot, hogy a megállapodás végleges aláírására hamarosan sor kerülhet.

Az előzetes egyezmény arról szólt, hogy az Opel új tulajdonosa a Sberbankkal együtt a részvények 55 százalékával rendelkezik majd, míg a General Motors kezében 35 százalék marad. A fennmaradó 10 százalékot az Opel-alkalmazottak birtokolják majd.

A versenyügyi biztos aggodalmaival ellentétben az Európai Bizottság ipari biztosa ugyanakkor meggyőződésének adott hangot, hogy az ügylet az eredeti formában létrejön. Igaz, hogy - mint egy vasárnapi kommentár rámutatott - Günter Verheugen történetesen német.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!