4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bekezdett a Konyhafőnök, így hétköznapokon tovább nőtt az RTL Klub előnye. Ráadásul a hétvégén bedobott másfél-két évtizedes múltra visszatekintő filmek is "ültek", így a TV2 nem sokat tudott szombaton és vasárnap ledolgozni a hátrányából.

Az első széria – véleményünk szerint meglepően erős - számai után a múlt héten ismét műsorra tűzte az RTL Klub a Konyhafőnök című gasztronómiai vetélkedőt. A műsor ezúttal is jól teljesített, az egyik legerősebbnek számító sávban (este 7 és 8 között) a piacvezető átlaga feletti közönségarányokat hozott. Így a legnézettebb csatorna tovább javította a helyzetét, hiszen a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest hagyományosan a top 5 program egyike függetlenül attól, hogy a teljes lakosság körében, vagy a kereskedelmi célcsoportban nézzük az adatokat.

A főzős műsor az említett két napi sorozattal és a Híradóval kiegészülve igencsak ütős kvartettet jelentett a 16. héten, a 18 és 23 óra közötti időszakban. Ennek megfelelően csak félórái voltak a vetélytárs TV2-nek a hétköznapokon, az adásidő jórészét komoly előnnyel dominálta az RTL Klub.

Noha az elmúlt időszakban már írtunk róla, de a hétköznapok kapcsán két érdekességet érdemes megjegyezni. Egyrészt a 18-49-es korosztályt figyelembe véve már a hírműsorok versenyében sem tud a Tények piacvezető lenni, másrészt a komoly (bulvár)média támogatással indított Éden Hotel gyakorlatilag nem sokkal ér el magasabb közönségarányt, mint a korábbi két szériája, amelyek kisebb hátszéllel még a Viasat3 csatornán voltak láthatók. Pedig a TV2 igyekezett a casting során a média számára is eladható arcokat szerepeltetni, a műsorvezetést pedig az erősen megosztó személyisége ellenére korábban komoly érdeklődést kiváltó Berki Krisztiánra bízták, mondhatni mindhiába.


Az elmúlt időszakban ugyanakkor a hétvégék izgalmasan alakultak, hiszen a TV2 Az ének iskolájával, és filmekkel, míg a közszolgálati Duna TV a Forma-1-es közvetítésekkel próbálja felvenni a versenyt. Mivel a legutóbbi futamot magyar idő szerint késő délután rendezték, így mind szombaton, mind vasárnap a délutáni órákban a Duna TV vitte a prímet, más kérdés, hogy ez a lendület az esti órákra teljesen kifulladt. Emiatt a szombati esti James Bond film és a hét utolsó napján sugárzott Kossuthkifli sem tudott említésre méltó számokat produkálni.

A két nagy kereskedelmi csatorna a hétvége első napján egyaránt klasszikussal készült, míg a TV2 egy Bujtor István filmet dobott, Az elvarázsolt dollárt, addig az RTL Klub a romantikus húrokat pengette a Pretty womannel. Az Ötvös Csöpi kontra Richard Gere és Julia Roberts összevetésből előbbi került ki rosszabbul, így a szombati napon csak minimálisan tudta heti átlagát felfele tornázni a TV2. Sokkal jobban sikerült a vasárnap a csatorna számára, hiszen műsorsávjában minden célcsoportot tekintve nyert Az ének iskolája. A tehetségkutató azonban a kereskedelmi célcsoportban nem tud szintet lépni, és beragadt a 20 százalék körüli közönségarányhoz, igaz, ez egyébként majd kétszerese a csatorna átlagának. A teljes lakosságot tekintve azonban ismét a hét legnézettebb műsora volt a fiatal énekeseket felvonultató produkció, pedig ebben a műsorsávban is küzdött rendesen az RTL Klub, de a fiatalok körében kisebb, a teljes lakosságot tekintve nagyobbacska különbséggel lemaradt a Tolvajtempó Nicolas Cage-dzsel és Angelina Jolie-val. A mozit megelőző sorozattal, a Cobra 11-gyel és az azt követő Pénz beszél című filmmel azonban összességében annyi nézőt meg tudtak "mozgatni", hogy ezt az estét is az RTL Klub nyerje.


A piacvezető csatorna a 18-49-es korosztályban főműsoridőben (19-23 óra között) így hétből hét estét nyert meg a múlt héten. Átlagosan a tévé előtt ülők 22,9 százaléka követte, míg a TV2 11,7 százalékig jutott. Az RTL-es kábelcsatornák úgy tűnik, hogy a csúcsokat jelentő szintekhez képest egy kicsit alacsonyabban stabilizálták a számaikat, ezúttal is a Cool volt a jobb (6,3% SHR), a F+ (5,3% SHR) pedig a negyedik helyre szorult. Tőlük immár messze leszakadva következett a Viasat3 (3,1% SHR), majd az M1 leggyengébb számait megismételni képtelen Duna TV zárja a középmezőnyt (2,4% SHR).

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!