4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bekezdett a Konyhafőnök, így hétköznapokon tovább nőtt az RTL Klub előnye. Ráadásul a hétvégén bedobott másfél-két évtizedes múltra visszatekintő filmek is "ültek", így a TV2 nem sokat tudott szombaton és vasárnap ledolgozni a hátrányából.

Az első széria – véleményünk szerint meglepően erős - számai után a múlt héten ismét műsorra tűzte az RTL Klub a Konyhafőnök című gasztronómiai vetélkedőt. A műsor ezúttal is jól teljesített, az egyik legerősebbnek számító sávban (este 7 és 8 között) a piacvezető átlaga feletti közönségarányokat hozott. Így a legnézettebb csatorna tovább javította a helyzetét, hiszen a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest hagyományosan a top 5 program egyike függetlenül attól, hogy a teljes lakosság körében, vagy a kereskedelmi célcsoportban nézzük az adatokat.

A főzős műsor az említett két napi sorozattal és a Híradóval kiegészülve igencsak ütős kvartettet jelentett a 16. héten, a 18 és 23 óra közötti időszakban. Ennek megfelelően csak félórái voltak a vetélytárs TV2-nek a hétköznapokon, az adásidő jórészét komoly előnnyel dominálta az RTL Klub.

Noha az elmúlt időszakban már írtunk róla, de a hétköznapok kapcsán két érdekességet érdemes megjegyezni. Egyrészt a 18-49-es korosztályt figyelembe véve már a hírműsorok versenyében sem tud a Tények piacvezető lenni, másrészt a komoly (bulvár)média támogatással indított Éden Hotel gyakorlatilag nem sokkal ér el magasabb közönségarányt, mint a korábbi két szériája, amelyek kisebb hátszéllel még a Viasat3 csatornán voltak láthatók. Pedig a TV2 igyekezett a casting során a média számára is eladható arcokat szerepeltetni, a műsorvezetést pedig az erősen megosztó személyisége ellenére korábban komoly érdeklődést kiváltó Berki Krisztiánra bízták, mondhatni mindhiába.


Az elmúlt időszakban ugyanakkor a hétvégék izgalmasan alakultak, hiszen a TV2 Az ének iskolájával, és filmekkel, míg a közszolgálati Duna TV a Forma-1-es közvetítésekkel próbálja felvenni a versenyt. Mivel a legutóbbi futamot magyar idő szerint késő délután rendezték, így mind szombaton, mind vasárnap a délutáni órákban a Duna TV vitte a prímet, más kérdés, hogy ez a lendület az esti órákra teljesen kifulladt. Emiatt a szombati esti James Bond film és a hét utolsó napján sugárzott Kossuthkifli sem tudott említésre méltó számokat produkálni.

A két nagy kereskedelmi csatorna a hétvége első napján egyaránt klasszikussal készült, míg a TV2 egy Bujtor István filmet dobott, Az elvarázsolt dollárt, addig az RTL Klub a romantikus húrokat pengette a Pretty womannel. Az Ötvös Csöpi kontra Richard Gere és Julia Roberts összevetésből előbbi került ki rosszabbul, így a szombati napon csak minimálisan tudta heti átlagát felfele tornázni a TV2. Sokkal jobban sikerült a vasárnap a csatorna számára, hiszen műsorsávjában minden célcsoportot tekintve nyert Az ének iskolája. A tehetségkutató azonban a kereskedelmi célcsoportban nem tud szintet lépni, és beragadt a 20 százalék körüli közönségarányhoz, igaz, ez egyébként majd kétszerese a csatorna átlagának. A teljes lakosságot tekintve azonban ismét a hét legnézettebb műsora volt a fiatal énekeseket felvonultató produkció, pedig ebben a műsorsávban is küzdött rendesen az RTL Klub, de a fiatalok körében kisebb, a teljes lakosságot tekintve nagyobbacska különbséggel lemaradt a Tolvajtempó Nicolas Cage-dzsel és Angelina Jolie-val. A mozit megelőző sorozattal, a Cobra 11-gyel és az azt követő Pénz beszél című filmmel azonban összességében annyi nézőt meg tudtak "mozgatni", hogy ezt az estét is az RTL Klub nyerje.


A piacvezető csatorna a 18-49-es korosztályban főműsoridőben (19-23 óra között) így hétből hét estét nyert meg a múlt héten. Átlagosan a tévé előtt ülők 22,9 százaléka követte, míg a TV2 11,7 százalékig jutott. Az RTL-es kábelcsatornák úgy tűnik, hogy a csúcsokat jelentő szintekhez képest egy kicsit alacsonyabban stabilizálták a számaikat, ezúttal is a Cool volt a jobb (6,3% SHR), a F+ (5,3% SHR) pedig a negyedik helyre szorult. Tőlük immár messze leszakadva következett a Viasat3 (3,1% SHR), majd az M1 leggyengébb számait megismételni képtelen Duna TV zárja a középmezőnyt (2,4% SHR).

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!