3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Vasárnap indult Az ének iskolájának legújabb szériája, amely ismét élénk érdeklődéssel futott. A TV2 mégsem tudta megnyerni a hét utolsó napját a kereskedelmi célcsoportban, az RTL Klub ugyanis egy friss mozisikerrel, a Hobbittal keresztülhúzta a számításukat. Igaz, a teljes lakosságot tekintve az énekesek vitték a prímet.

A mögöttünk hagyott hét egyik legizgalmasabb kérdése az volt, hogy az egyik legsikeresebb sajátgyártású műsorával ismét nagyot tud-e "ugrani" a TV2. Az ének iskolájának korábbi szériáit ugyanis élénk érdeklődés kísérte, és ennek köszönhetően a TV2 ezeket a vasárnapokat általában mind a 18-49-es korcsoportban, mind a teljes lakosságot tekintve "besöpörte".

A tehetséges fiatal énekeseket felkaroló program nem indított rosszul, bár a nézői aránya nem volt ideális. A hirdetők számára fontosnak tekintett 18-49-es korcsoportban a tévék előtt ülők közel ötöde nézte a műsort. Sokkal erősebb volt ugyanakkor a teljes lakosság körében az érdeklődés, hiszen ott 26 százalék feletti közönségaránnyal büszkélkedhetett a tehetségkutató. Az általunk időnként nagymamafaktorként aposztrofált történés tehát valószínűleg most is bekövetkezett. A két műsor közötti sorrendnek tehát ha "innen nézem", az RTL Klub örülhet, "ha onnan", akkor a TV2. Az mindenesetre borítékolható, hogy az RTL Klub nem fog minden vasárnap ilyen filmmel előrukkolni, így várakozásaink szerint a következő hetekben a kereskedelmi célcsoportban is fentebb kapaszkodhat Az ének iskolája. Ebben segíthet talán az is, hogy a műsor vezetését Ördögh Nórára bízták, aki a fiatalabb korosztály számára vonzóbb arc lehet, mint a korábbi osztályfőnök, Friderikusz Sándor volt.


Az ének iskolájának sikerére egyébként akkora szüksége lenne a TV2-nek, "mint egy falat kenyérre", hiszen a tehetségkutató mellett csak a Tények és a Jóban rosszban van látótávolságra az RTL műsorainak nézettségével összevetve. A többi produkciójuk viszont meglehetősen gyenge számokat tud felmutatni.

Hétköznapokon ugyanis nem csak az RTL-es szuperduó, az Éjjel-nappal Budapest és Barátok közt hasít, hanem az ezeket követően műsorba kerülő sorozatok is, a Dr Csont ugyanis a csatorna átlagát meghaladó, míg a Szulejman, a Castle és a Miami helyszínelők (amely a csatorna hagyományosan gyengébb nézettségű sorozati közé tartozik) is az átlagot megközelítő szintet tudtak hozni. Ezekkel szemben a TV2 dokurealityje, a Zsaruk csapnivaló, a nagy reményekkel elindított Éden Hotel pedig a csatorna szempontjából átlagos számokra képes csak.

A piacvezető ráadásul a jövő héten növelheti a tempót, indul ugyanis a Konyhafőnök második szériája. A sikerrecepten nem nagyon fognak változtatni, így az első széria "hengerlése" után joggal remélhetik az RTL Klubnál, hogy még simábbak lesznek a hétköznapi győzelmeik.


A mögöttünk hagyott 14. héten a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben tehát minden estét az RTL Klub nyerte. Átlagosan a tévé előtt ülők 21,4 százaléka követte, míg a TV2 12,2 százalékig jutott. Az RTL-es kábelcsatornák a megszokottnál halványabban teljesítettek, a Cool volt ismét a jobb (6,3% SHR), a F+ (4,8% SHR) pedig a negyedik helyre szorult. Utóbbit egyébként megközelítette a Viasat3 (4,3% SHR). Az immár más kínálattal rendelkező M1 (1,4% SHR) pedig messzire került a középmezőnytől is.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!