A mögöttünk hagyott hét egyik legizgalmasabb kérdése az volt, hogy az egyik legsikeresebb sajátgyártású műsorával ismét nagyot tud-e "ugrani" a TV2. Az ének iskolájának korábbi szériáit ugyanis élénk érdeklődés kísérte, és ennek köszönhetően a TV2 ezeket a vasárnapokat általában mind a 18-49-es korcsoportban, mind a teljes lakosságot tekintve "besöpörte".
A tehetséges fiatal énekeseket felkaroló program nem indított rosszul, bár a nézői aránya nem volt ideális. A hirdetők számára fontosnak tekintett 18-49-es korcsoportban a tévék előtt ülők közel ötöde nézte a műsort. Sokkal erősebb volt ugyanakkor a teljes lakosság körében az érdeklődés, hiszen ott 26 százalék feletti közönségaránnyal büszkélkedhetett a tehetségkutató. Az általunk időnként nagymamafaktorként aposztrofált történés tehát valószínűleg most is bekövetkezett. A két műsor közötti sorrendnek tehát ha "innen nézem", az RTL Klub örülhet, "ha onnan", akkor a TV2. Az mindenesetre borítékolható, hogy az RTL Klub nem fog minden vasárnap ilyen filmmel előrukkolni, így várakozásaink szerint a következő hetekben a kereskedelmi célcsoportban is fentebb kapaszkodhat Az ének iskolája. Ebben segíthet talán az is, hogy a műsor vezetését Ördögh Nórára bízták, aki a fiatalabb korosztály számára vonzóbb arc lehet, mint a korábbi osztályfőnök, Friderikusz Sándor volt.
Az ének iskolájának sikerére egyébként akkora szüksége lenne a TV2-nek, "mint egy falat kenyérre", hiszen a tehetségkutató mellett csak a Tények és a Jóban rosszban van látótávolságra az RTL műsorainak nézettségével összevetve. A többi produkciójuk viszont meglehetősen gyenge számokat tud felmutatni.
Hétköznapokon ugyanis nem csak az RTL-es szuperduó, az Éjjel-nappal Budapest és Barátok közt hasít, hanem az ezeket követően műsorba kerülő sorozatok is, a Dr Csont ugyanis a csatorna átlagát meghaladó, míg a Szulejman, a Castle és a Miami helyszínelők (amely a csatorna hagyományosan gyengébb nézettségű sorozati közé tartozik) is az átlagot megközelítő szintet tudtak hozni. Ezekkel szemben a TV2 dokurealityje, a Zsaruk csapnivaló, a nagy reményekkel elindított Éden Hotel pedig a csatorna szempontjából átlagos számokra képes csak.
A piacvezető ráadásul a jövő héten növelheti a tempót, indul ugyanis a Konyhafőnök második szériája. A sikerrecepten nem nagyon fognak változtatni, így az első széria "hengerlése" után joggal remélhetik az RTL Klubnál, hogy még simábbak lesznek a hétköznapi győzelmeik.
A mögöttünk hagyott 14. héten a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben tehát minden estét az RTL Klub nyerte. Átlagosan a tévé előtt ülők 21,4 százaléka követte, míg a TV2 12,2 százalékig jutott. Az RTL-es kábelcsatornák a megszokottnál halványabban teljesítettek, a Cool volt ismét a jobb (6,3% SHR), a F+ (4,8% SHR) pedig a negyedik helyre szorult. Utóbbit egyébként megközelítette a Viasat3 (4,3% SHR). Az immár más kínálattal rendelkező M1 (1,4% SHR) pedig messzire került a középmezőnytől is.
mfor.hu