A nézettségi adatok statisztikáit hétről-hétre saját szájuk íze szerint kommentálják a nagy csatornák, eddig ugyanakkor az átlagos nézettség kapcsán azonos számokat publikáltak. A 9. héten azonban – legalábbis a TV2-t illetően - más-más számok láttak napvilágot.
"Minden estét megnyerve az év 9. hetén toronymagasan nyerte a nézettségi versenyt az RTL Klub. A piacvezető kereskedelmi csatornát esténként átlagosan a 18-49 éves nézők százaléka 29,2 százaléka választotta, míg a TV2-re csak 22,8 százalékuk kapcsolt" – áll az RTL Klub közleményében. Ezzel szemben a konkurens csatorna kommunikációs anyagában ez áll: "A TV2 beindította a tavaszi rakétákat, így szinte a hét minden napjára jutott megújuló vagy első ízben debütáló új műsor. Az újoncok hozták a tőlük várt teljesítménynövekedést, hiszen a két nagy kereskedelmi csatorna között a 9. héten nagyot csökkent a különbség: teljes napon rendkívül erőteljes, 2,1 százalékpontos növekedést produkált a TV2 a 18-49-es lakosság kövében, míg az RTL 0,3 százalékot csúszott vissza előző négyheti átlagához képest. A trendek a TV2 javára változtak főműsoridőben is, ahol a csatorna 1,6 százalékos teljesítménynövekedésével párhuzamosan az RTL Klub 0,6 százalékos veszteséget volt kénytelen elkönyvelni."
A TV2 által kiadott anyag tanúsága szerint a 9. héten főműsoridőben a kereskedelmileg releváns 18-49-es célcsoportban 23,2 százalékos közönségarányt értek el. (Az RTL Klub szerintük is 29,2-t.)
A két nagy mellett a piac többi szereplője messze lemaradt, 5 százalékos közönségarányával a Viasat3 volt a bronzérmes. Negyedik helyen az MTV (4,6% SHR) végzett, alig lemaradva tőle ötödik a Cool TV (4,6% SHR), hatodikként pedig a Film+ (3,4% SHR) végzett.
Az elmúlt hét eseményekben gazdag volt, hiszen a TV2 új struktúrával indult, ám nagyon gyorsan kudarcot vallottak az újítások. A zajos kampánnyal beharangozott Mr. és Mrs. már az első találkozáskor alulmaradt a Vacsoracsatával szemben, a sztárpár show keddtől mélyrepülésbe fogott és az esték többségében a TV2 amúgy sem izmos csatornaátlaga alatt végzett. Ellenfelet kapott kapott sávjában a Fókusz is, ám Papp Gergő Aktívja iránt meglehetősen passzív volt az érdeklődés, a hétfői premier után a műsor közönségaránya csak pénteken tudott egyáltalán a 20 százalékos lélektani határ fölé kúszni, míg a Fókusz heti átlaga 30 százalék felett, valamennyivel az RTL Klub heti átlaga felett volt, kommentálta a heti adatokat az RTL Klub.
Szintén érdekes, hogy a néhány hete még magához képest jól teljesítő Jóban Rosszban is elsüllyedt a TV2 új struktúrájában: a kórházsorozat labdába se rúgott a Barátok közttel szemben. A verekedő Berényi-fiúk cselszövéseire csütörtökön például a 18-49 éves nézők 35,3 százaléka volt kíváncsi, míg a kórházsorozatra csak 20,6 százalékuk kapcsolt. A TV2-nél mindössze Dr. House-nak és az NCIS Los Angeles lendületes kezdésének örülhettek hétköznap, valamint a vasárnapi mozi toplistavezető helyének, olvasható az RTL Klub közleményében.
Ez utóbbi három napot természetesen a konkurencia is kiemelte, szerintük hétfőn, szerdán és vasárnap is közel azonos teljesítményt produkált a két kereskedelmi csatorna teljes nap és főműsoridőben is, minden korosztályban.
Az amerikai sikersorozataira büszkélkedik a héten a TV2, ugyanis az ismert sorozatok új epizódjai és az újonc is jó teljesítménnyel mutatkozott be. Doktor House (30,1% SHR) mindjárt öt férfit fektetett két vállra, amikor szerda este kiütéses győzelmet mért az RTL Alul semmi (19,9% SHR) című filmjére. A késő esti órákban a Született feleségek (24,8% SHR) biztosították be a TV2 aznap esti győzelmét. A szerdai sikerek után újabb sorozatnapot rabolt el legnagyobb konkurensétől a TV2, pénteken ugyanis az RTL Klub eddig jól működő kettősét, a New Yorki helyszínelők-Gyilkos elmék párost tette tönkre egy amerikai csúcssorozattal, a dupla epizóddal rajtoló NCIS: Los Angelessel. Vasárnap a TV2 egy győztes filmmel koronázta meg a heti szereplést, a 27 idegen igen (33,4% SRH) minden korosztályban elhozta a hét filmje címet, 767 ezer nézőjével pedig a 18-49-es toplista legfelső fokát foglalta el. Az RTL ezúttal a Tolvajtempóval (32,3% SHR) sem ért a nyomába, áll a TV2 közleményében.