4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az RTL Klub dominanciája továbbra is egyértelmű, ám az elmúlt hetek történéseit a két csatorna teljesen ellentétesen méri és kommentálja. Míg a piacvezető csatorna szerint a TV2 új, tavaszi műsorstruktúrája megbukott, addig a kihívó szerint a szisztematikus munkájuknak lassan beérik a gyümölcse: a két adó nézettsége egyre közelebb kerül egymáshoz.

A nézettségi adatok statisztikáit hétről-hétre saját szájuk íze szerint kommentálják a nagy csatornák, eddig ugyanakkor az átlagos nézettség kapcsán azonos számokat publikáltak. A 9. héten azonban – legalábbis a TV2-t illetően - más-más számok láttak napvilágot.

"Minden estét megnyerve az év 9. hetén toronymagasan nyerte a nézettségi versenyt az RTL Klub. A piacvezető kereskedelmi csatornát esténként átlagosan a 18-49 éves nézők százaléka 29,2 százaléka választotta, míg a TV2-re csak 22,8 százalékuk kapcsolt" – áll az RTL Klub közleményében. Ezzel szemben a konkurens csatorna kommunikációs anyagában ez áll: "A TV2 beindította a tavaszi rakétákat, így szinte a hét minden napjára jutott megújuló vagy első ízben debütáló új műsor. Az újoncok hozták a tőlük várt teljesítménynövekedést, hiszen a két nagy kereskedelmi csatorna között a 9. héten nagyot csökkent a különbség: teljes napon rendkívül erőteljes, 2,1 százalékpontos növekedést produkált a TV2 a 18-49-es lakosság kövében, míg az RTL 0,3 százalékot csúszott vissza előző négyheti átlagához képest. A trendek a TV2 javára változtak főműsoridőben is, ahol a csatorna 1,6 százalékos teljesítménynövekedésével párhuzamosan az RTL Klub 0,6 százalékos veszteséget volt kénytelen elkönyvelni."

A TV2 által kiadott anyag tanúsága szerint a 9. héten főműsoridőben a kereskedelmileg releváns 18-49-es célcsoportban 23,2 százalékos közönségarányt értek el. (Az RTL Klub szerintük is 29,2-t.)

A két nagy mellett a piac többi szereplője messze lemaradt, 5 százalékos közönségarányával a Viasat3 volt a bronzérmes. Negyedik helyen az MTV (4,6% SHR) végzett, alig lemaradva tőle ötödik a Cool TV (4,6% SHR), hatodikként pedig a Film+ (3,4% SHR) végzett.

Az elmúlt hét eseményekben gazdag volt, hiszen a TV2 új struktúrával indult, ám nagyon gyorsan kudarcot vallottak az újítások. A zajos kampánnyal beharangozott Mr. és Mrs. már az első találkozáskor alulmaradt a Vacsoracsatával szemben, a sztárpár show keddtől mélyrepülésbe fogott és az esték többségében a TV2 amúgy sem izmos csatornaátlaga alatt végzett. Ellenfelet kapott kapott sávjában a Fókusz is, ám Papp Gergő Aktívja iránt meglehetősen passzív volt az érdeklődés, a hétfői premier után a műsor közönségaránya csak pénteken tudott egyáltalán a 20 százalékos lélektani határ fölé kúszni, míg a Fókusz heti átlaga 30 százalék felett, valamennyivel az RTL Klub heti átlaga felett volt, kommentálta a heti adatokat az RTL Klub.

Szintén érdekes, hogy a néhány hete még magához képest jól teljesítő Jóban Rosszban is elsüllyedt a TV2 új struktúrájában: a kórházsorozat labdába se rúgott a Barátok közttel szemben. A verekedő Berényi-fiúk cselszövéseire csütörtökön például a 18-49 éves nézők 35,3 százaléka volt kíváncsi, míg a kórházsorozatra csak 20,6 százalékuk kapcsolt. A TV2-nél mindössze Dr. House-nak és az NCIS Los Angeles lendületes kezdésének örülhettek hétköznap, valamint a vasárnapi mozi toplistavezető helyének, olvasható az RTL Klub közleményében.

Ez utóbbi három napot természetesen a konkurencia is kiemelte, szerintük hétfőn, szerdán és vasárnap is közel azonos teljesítményt produkált a két kereskedelmi csatorna teljes nap és főműsoridőben is, minden korosztályban.

Az amerikai sikersorozataira büszkélkedik a héten a TV2, ugyanis az ismert sorozatok új epizódjai és az újonc is jó teljesítménnyel mutatkozott be. Doktor House (30,1% SHR) mindjárt öt férfit fektetett két vállra, amikor szerda este kiütéses győzelmet mért az RTL Alul semmi (19,9% SHR) című filmjére. A késő esti órákban a Született feleségek (24,8% SHR) biztosították be a TV2 aznap esti győzelmét. A szerdai sikerek után újabb sorozatnapot rabolt el legnagyobb konkurensétől a TV2, pénteken ugyanis az RTL Klub eddig jól működő kettősét, a New Yorki helyszínelők-Gyilkos elmék párost tette tönkre egy amerikai csúcssorozattal, a dupla epizóddal rajtoló NCIS: Los Angelessel. Vasárnap a TV2 egy győztes filmmel koronázta meg a heti szereplést, a 27 idegen igen (33,4% SRH) minden korosztályban elhozta a hét filmje címet, 767 ezer nézőjével pedig a 18-49-es toplista legfelső fokát foglalta el. Az RTL ezúttal a Tolvajtempóval (32,3% SHR) sem ért a nyomába, áll a TV2 közleményében.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!