Miközben az RTL Klub műsorai hozzák a szokásosnak mondható szintet, addig a TV2-nek nem nagyon maradt most nyárra olyan műsora, amivel említésre méltó nézettséget tudna produkálni. A múlt héten például az 50 legnézettebb műsor közül 35 az RTL Klubon. Tény, hogy a fenti kijelentés kissé persze csalóka, hiszen a 35 műsorból 15-öt a Barátok közt, Éjjel-nappal Budapest és a Híradó hármasa ad. Ennél talán beszédesebb, ha a szűrt listát nézzük, ahol egy műsor csak egyszer szerepel. Ezen a top 10-ben nyolc RTL Klubos műsor található, míg ha az első 15 műsort nézzük, akkor a csatorna 12 helyet visz el ebből.
Az RTL Klubon vasárnap este vetített A varázslótanonc című film lett a 25. hét legnézettebb műsora a 18-49 évesek körében. Emellett a fent említett két napi gyakoriságú műsor, a Berényi család életét követő szappanopera és a csatorna konstruált relity-je húzta leginkább felfele a számokat.
Ha a hírműsorokat vetjük össze, akkor is a piacvezető csatorna dominanciáját láthatjuk, ugyanis az RTL Klub Híradója szokás szerint nézettebb volt, mint a Tények. Előbbi 19,6 százalékos heti átlagot ért el a 18-49 éves korosztályban, szemben a TV2 Tények című műsorával szemben, ami ugyanebben a célcsoportban 15,7 százalékos átlagos heti nézettséget tudott produkálni. Utóbbi kapcsán érdemes megjegyezni, hogy ez még így is a nagyjából a duplája a csatorna főműsoridős átlagos közönségarányának, ami jelzi, hogy az egyik legnézettebb TV2-es programról van szó. Az RTL esetében egyébként nem csak a Híradó hasít, hanem a napi info-entertainment műsora is sokakat a képernyő elé ültet. A kereskedelmi célcsoportban a Fókusznak ugyanis mind az öt adása felkerült a legnézettebb műsorok top 50-es listájára.
Ami a filmeket illeti, ahogy fent írtuk, A varázslótanonc című film lett a legnézettebb, míg a TV2 esetében az Üvegtigris második része vitte a pálmát a kereskedelmi célcsoportban. Érdekes ugyanakkor, hogy az idősebbek korántsem rajongtak ezért a két filmért, a teljes lakosság körében ugyanis jóval gyengébb számot hozott a két mozi, mint a kereskedelmi célcsoportban. Volt ugyanakkor két film, amely mind a két célcsoport figyelembe véve jól szerepelt, de az idősebbek kicsit többen nézték. Az egyik ilyen a TV2-n vasárnap este sugárzott James Bond film, a Holnap markában. A másik pedig a Duna TV által adott Pogány madonna volt, melynek címszereplője a legendás Bujtor István volt.
Ha már a közmédiát érintettük, akkor érdemes megemlíteni, hogy ismét komoly nézettséget ért el a hétvégi Forma-1-es futam, amely a kereskedelmi célcsoportban a 2., a teljes lakosságban az 5. legnézettebb program volt. A 18-49 éveseknél megmosolyogtató módon egy műsort fért még a top 50-es listára, a Szomszédok című klasszikus szappanopera egyik része.
A két nagy csatornacsalád versenye (legalábbis a kereskedelmi célcsoportban) továbbra is egyoldalú. Az RTL Magyarországhoz tartozó csatornák átlagos, 25. heti főműsoridős Live+As Live közönségaránya a 18-49-es korosztály körében 31,2 százalék volt, vagyis 12,5 százalékpontot vert rá a TV2 csoportra, amely csupán 18,7 százalékot ért el.
A 25. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, az RTL Klub minden estét megnyert, a képernyők előtt ülők 15,7 százaléka követte a csatorna műsorait. A TV2 javított az egy héttel korábbi számain, az átlagos közönségaránya így is csak 8,3 százalék lett. Az RTL két legerősebb kábelcsatornája is jól teljesített, hiszen a F+ 5,6 százalékos, míg a Cool 4,7 százalékos átlagos közönségarányt ért el. Az egy héttel korábbi előrelépését nem tudta megtartani a Viasat3 (2,2% SHR), ellenben a Duna TV többek között a fent említett Bujtor filmnek köszönhetően2,8 százalékot ért el.
mfor.hu