3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Úgy demográfiai csoportonként, mint időben változnak a vásárlók elvárásai hétköznapi bevásárlásaik helyszíneivel szemben – ezt mutatják a GfK Hungária Shopping Monitor 2011-2012 tanulmány eredményei. Legfontosabbnak a széles választékot, jó árat és a minőséget tartják. Az akciókra elsősorban a nők, a kevésbé tehetősek és a nyugdíjasok csapnak le. 45 év fölött a bankkártyás fizetés lehetőségét alig igénylik a vevők.

A vásárlók évek óta a termékek minőségét és frissességét, árszínvonalat és választékát nevezik meg leginkább mérlegelendő szempontokként élelmiszerüzlet kiválasztásánál. Ám az általuk leggyakrabban felkeresett bolt fő előnyeinek felsorolásakor egyetlen olyan lánc sem volt, ahol a három fenti tényező közül a jó minőség kapta volna a legtöbb említést – a választék és ár mellett inkább az üzlet közelsége játszik fontos szerepet a vásárlási döntés meghozatalában.

A boltválasztást befolyásoló tényezőket vizsgálva némi eltérés tapasztalható az egyes demográfiai szegmensek között. A magasabb jövedelemmel rendelkezők számára az átlagosnál nagyobb jelentőséggel bír a márkás termékek kínálata, a választék nagysága, az üzlet által nyújtott kiegészítő szolgáltatások elérhetősége, a bankkártyás fizetés lehetősége és a parkolási körülmények. A márkás termékek kínálata annál nagyobb szerepet játszik a döntésben, minél fiatalabb a megkérdezett. A bankkártya-elfogadás jelentősége a 45 évnél idősebbek körében számottevően alacsonyabb az átlagnál, a kiegészítő szolgáltatások és az akciók, promóciók iránt pedig a nők érdeklődnek leginkább.

Az üzletválasztás szempontjainak fontossága időben is változott. Az akciók, promóciók jelentősége a válság kezdetét követő évben, 2009-ben jelentősen megnőtt, ettől kezdve pedig nagyjából változatlan. „Az üzletek kinézete a 2006. évi és az azt megelőző időszakokhoz képest az elmúlt három évben látszólag kevésbé játszott szerepet a vásárlás helyének kiválasztásában – jelentette ki Kui János, a GfK Hungária Kereskedelem szektorának menedzsere.

"Ennek hátterében véleményünk szerint az áll, hogy a modern kereskedelmi csatornák terjedésének és a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a legtöbb bolt a belső kialakítást illetően egységes, a korábbinál magasabb színvonalat nyújt" - magyarázta a szakember. A 2010. évhez képest a vásárlók látszólag egyre kevésbé igénylik a kiegészítő szolgáltatások és a márkás termékek kínálatát, illetve azt, hogy az adott üzletet tömegközlekedéssel el lehessen érni.

Az akciók, árengedmények vonzereje a válság hatására jelentősen megnőtt, 2009 óta fontosságuk megítélése változatlan. Jelentőségüket alátámasztja, hogy a vásárlók többsége – főként a nők, a nagycsaládosok, a nyugdíjasok és a diszkontok törzsvásárlói – kifejezetten keresi az üzletben azt az akciót, amelyről korábban tudomást szerzett. Tudatos vásárlói magatartásra utal, hogy a vevők több-kevesebb rendszerességgel összehasonlítják az akciós árakat a nem akciós árakkal, illetve a különböző márkák árainak összevetése is gyakori.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!