2p

Az euró rekordmagasságokon jár a japán jennel szemben, és ez felerősítheti az európai autógyártók panaszát, akik már hónapok óta állítják, hogy a japán pénz alulértékelt, így a japán kocsik olcsóbbak az európai piacon, s drágák az európaiak a japán piacon.

Ez komoly probléma az európai gyártók számára, hiszen a japán piac amúgy is eléggé korlátozott lehetőségeket ad nekik, a távol-keleten igen népszerű BMW-nél például teljes eladásaik csupán 5 százaléka esik Japánra. A Volkswagen viszont arra panaszkodik, hogy európai piacán szorongatják őt egyre jobban a japán gyártók, a jenárfolyam többletelőnyöket biztosít nekik. Már tavasszal felvetették ezt a problémát a DaimlerChrysler-rel együtt.

A japán gyártók a jen gyengülésével 20 százalékot is elérő árelőnyt szerezhetnek, s így jut nekik technológiára, marketingre és egyéb tevékenységekre fordítható pénz.

A Ford illetékese szerint a japánok európai előretörése hallatlan nyomással jár az európai gyártók áraira. Ezért próbálják visszatartani a japánok és a dél-koreaiak piacnövekedését. Az újautópiacon ezek részesedése így maradhatott az idei év első felében 17 százalék körüli a tavaly első félévi hasonló arány után. Az USA-ban viszont már 40 százalékos, nem véletlen, hogy ott is intézkedéseket sürgetnek a gyártók a jenárfolyam korrekciója érdekében.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!