Ez komoly probléma az európai gyártók számára, hiszen a japán piac amúgy is eléggé korlátozott lehetőségeket ad nekik, a távol-keleten igen népszerű BMW-nél például teljes eladásaik csupán 5 százaléka esik Japánra. A Volkswagen viszont arra panaszkodik, hogy európai piacán szorongatják őt egyre jobban a japán gyártók, a jenárfolyam többletelőnyöket biztosít nekik. Már tavasszal felvetették ezt a problémát a DaimlerChrysler-rel együtt.
A japán gyártók a jen gyengülésével 20 százalékot is elérő árelőnyt szerezhetnek, s így jut nekik technológiára, marketingre és egyéb tevékenységekre fordítható pénz.
A Ford illetékese szerint a japánok európai előretörése hallatlan nyomással jár az európai gyártók áraira. Ezért próbálják visszatartani a japánok és a dél-koreaiak piacnövekedését. Az újautópiacon ezek részesedése így maradhatott az idei év első felében 17 százalék körüli a tavaly első félévi hasonló arány után. Az USA-ban viszont már 40 százalékos, nem véletlen, hogy ott is intézkedéseket sürgetnek a gyártók a jenárfolyam korrekciója érdekében.