A számítógépeket gyártó cégek egyre jobban próbálnak az ázsiai fogyasztók kedvében járni termékeikkel, a Dell és a kínai Lenovo is új, olcsó termékeket jelentetett meg az elmúlt években. "Idén 50 százalékkal több hordozható számítógépet akarunk bevezetni a paicokra, mint tavaly, az új termékek egy része kifejezetten a kínai fogyasztók igényeire lesz szabva" - jelentette be az amerikai vállalat tegnap egy sajtótájékoztatón.
Az új modellekről egyelőre csak annyit árultak el, hogy kimondottan a kínai és az indiai piac igényeire szabják őket. Tavaly a Dell lakossági értékesítései 54 százalékkal emelkedtek Kínában, ez több mint háromszorosa az iparág 17 százalékos fejlődésének.
A Dell szerint az amerikai piac rendben van, de a növekedési potenciálokat Ázsiában látják. A tavalyi negyedik negyedévebn 6,4 százalékkal esett vissza a cég profitja, újabb csökkenésre számítanak, mivel az amerikai kiskereskedelmi forgalom visszaesett.
A Dell piaci részesedése Kínában 18 százalékos, világszerte a személyi számítógépek 16,1 százaléka kerül ki a vállalt üzemeiből.