2p

A világ második legnagyobb személyi számítógép-gyártója új modelljeivel a kínai és indiai fogyasztókat célozza meg, hogy növelje eladásait a gyorsan növekvő piacokon - jelentette be tegnap Michael Dell, a vállalat vezérigazgatója.

A számítógépeket gyártó cégek egyre jobban próbálnak az ázsiai fogyasztók kedvében járni termékeikkel, a Dell és a kínai Lenovo is új, olcsó termékeket jelentetett meg az elmúlt években. "Idén 50 százalékkal több hordozható számítógépet akarunk bevezetni a paicokra, mint tavaly, az új termékek egy része kifejezetten a kínai fogyasztók igényeire lesz szabva" - jelentette be az amerikai vállalat tegnap egy sajtótájékoztatón.

Az új modellekről egyelőre csak annyit árultak el, hogy kimondottan a kínai és az indiai piac igényeire szabják őket. Tavaly a Dell lakossági értékesítései 54 százalékkal emelkedtek Kínában, ez több mint háromszorosa az iparág 17 százalékos fejlődésének.

A Dell szerint az amerikai piac rendben van, de a növekedési potenciálokat Ázsiában látják. A tavalyi negyedik negyedévebn 6,4 százalékkal esett vissza a cég profitja, újabb csökkenésre számítanak, mivel az amerikai kiskereskedelmi forgalom visszaesett.

A Dell piaci részesedése Kínában 18 százalékos, világszerte a személyi számítógépek 16,1 százaléka kerül ki a vállalt üzemeiből.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!