2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mennyiségileg kevesebb, de értékben magasabb volt a kiskereskedelem forgalma a negyedik negyedévben a Nielsen adatai szerint. Az élelmiszerek, háztartási vegyiáruk és kozmetikumok átlagára 3,7 százalékkal lett nagyobb.

Magyarországon 0,4 százalékkal emelkedett az élelmiszer-kiskereskedelem bevétele élelmiszerből, háztartási vegyiáruból és kozmetikumból a negyedik negyedévben, a tavalyelőtti hasonló időszakhoz viszonyítva. Ezzel egy időben az élelmiszerek, háztartási vegyiáruk és kozmetikumok átlagára 3,7 százalékkal lett nagyobb. Mennyiség szempontjából átlag 3,3 százalékkal adtak el kevesebbet nálunk az élelmiszerboltok október-december során, mint az egy évvel korábbi hasonló periódusban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat "Growthreporter" című, negyedévenkénti európai elemzése.

A vizsgált huszonegy európai ország értékben mért, nominális forgalmának átlag 1,7 százalékos növekedése kisebb, mint a harmadik negyedévi 3,0 százalék – tájékoztat Jean-Jacques Vandenheede, a Nielsen európai kiskereskedelmi tanácsadási igazgatója. – A legnagyobb mértékű növekedést Törökországban és Portugáliában mértük 8, illetve 5 százalékkal. Csökkent viszont az eladás nominálisan öt országban, mégpedig Lengyelországban, Görögországban, Csehországban, Dániában és Írországban; mindegyikben 1-1 százalékkal.

Rámutat, hogy Európában az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum átlagára 2011 eleje óta a legalacsonyabb mértékben, 2,3 százalékkal emelkedett tavaly október-december között. Ebből a szempontból is Törökországban és Portugáliában mérte a Nielsen a legnagyobb növekedést 5, illetve 4 százalékkal. Görögországban és Svájcban viszont átlagosan csökkentek az árak, 2 illetve 1 százalékkal.

Magyarországgal együtt tizenhárom országban csökkent a mennyiségi eladás a vizsgált országok közül. Ezzel kapcsolatban a Nielsen igazgatója megállapítja:

Általános európai realitás, hogy mennyiségben nem sikerül növelni az eladást. Például az EU néhány nagyobb piacán elmaradt a növekedés mennyiség szempontjából. Ugyanis Hollandiában 1, az Egyesült Királyságban és Németországban 2-2 százalékkal adtak el kevesebbet az élelmiszerüzletek egyik negyedik negyedévről a másikra. Egészséges növekedési arányt regisztráltunk Törökországban, Norvégiában és Portugáliában, sorrendben 3, 2 továbbá 1 százalékkal.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!