1p

A magas élelmiszerárak arra ösztönzik a vásárlókat, hogy sajátmárkás vagy diszkont árú termékeket vásároljanak - derül ki a Deloitte Touche Tohmatsu jelentéséből.

A tanulmány szerint az élelmiszerek drágulása miatt csökken az éttermek és bárok látogatottsága. Ez ugyanakkor növekedési lehetőséget kínál az élelmiszer-kiskereskedőknek. Az éttermek helyett ugyanis a háztartási bevásárlásra áttérő fogyasztók biztosítják ezt a növekedést.

Ha a piaci erők teret kapnának, akkor fokozódhat az élelmiszertermelés és a termőföld kihasználtsága, így az árak végül normalizálódhatnának. A mezőgazdaság azonban az állami beavatkozás egyik utolsó bástyája maradt - áll a társaság közleményében.

A kukorica és rizs ára a 2000-es év óta duplájára nőtt, míg a gabona ára megháromszorozódott. Csak 2007-et tekintve a gabonaárak 52 százalékkal nőttek, míg az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezetének jelentése szerint a globális élelmiszer-árindex a 2006-os kilenc százalékkal szemben 40 százalékkal nőtt az elmúlt évben.

A jelentés világszerte több mint 90 igazgatósági szintű vezetővel készített interjú és egy több mint ezer fogyasztó bevonásával készült felmérés alapján jött létre.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!