A jégkrém forgalma meghaladta a 17 milliárd forintot a kiskereskedelemben 2008. július-2009. júniusban. Ennek több mint egyharmada jut a pálcikás, tölcséres, szendvics - összefoglaló néven "impulzus" - jégkrémekre. Közel kétharmadot ér el a családi, nagy kiszerelésű hideg édességek részaránya - derül ki a Nielsen adataiból.
Az árakat tekintve az "impulzus jégkrémek" idén júniusban olcsóbbak lettek a tavalyi hatodik hónaphoz képest: míg a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárnál literenként 1.114 forintot regisztrált a Nielsen 2009 júniusában, addig tavaly júniusban 1.301 forintot.
A jégkrém fő beszerzési helye a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres üzlettípus. Az "impulzus jégkrémek" 63 százalékát ebben az üzlettípusban vásárolták az emberek, ahogyan a bázisidőszakban is. Az otthoni fogyasztásra szánt, nagy kiszerelésű termékeknél 53 százalék a 401-2.500 négyzetméteres üzletek részaránya, ebben az árucsoportban 3 százalékpontos az emelkedés.
A szupermarketek és diszkontok vezető szerepének egyik oka, hogy megnőtt a főleg diszkontokban árusított kereskedelmi márkás termékek részaránya: idén júniusban már az összes eladott impulzus jégkrém 70 százaléka a láncok saját márkája, szemben a tavalyi és tavalyelőtti hatodik hónap egyaránt 55 százalékos mutatójával.
Az impulzus jégkrémek forgalmazásából jelentős rész jut a kisebb, hagyományos élelmiszer-üzletekre. Az 50 négyzetméteres és kisebb boltok 15, az 51-200 négyzetméteresek 14 százalékkal részesednek a mennyiségi eladásokból. A nagy kiszerelésű jégkrémeknél magas, 29 százalékot ér el a hipermarketek részaránya.
MTI/Menedzsment Fórum