2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Körülbelül 3 százalékkal kevesebb jégkrémet vettünk 2008 júliusa és 2009 júniusa között az előző hasonló időszakhoz képest a Nielsen szerint.

A jégkrém forgalma meghaladta a 17 milliárd forintot a  kiskereskedelemben 2008. július-2009. júniusban. Ennek több mint egyharmada jut a pálcikás, tölcséres, szendvics - összefoglaló néven "impulzus" - jégkrémekre. Közel kétharmadot ér el a családi, nagy kiszerelésű hideg édességek részaránya - derül ki a Nielsen adataiból.

Az árakat tekintve az "impulzus jégkrémek" idén júniusban olcsóbbak lettek a tavalyi hatodik hónaphoz képest: míg a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárnál literenként 1.114 forintot regisztrált a Nielsen 2009 júniusában, addig tavaly júniusban 1.301 forintot.

A jégkrém fő beszerzési helye a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres üzlettípus. Az "impulzus jégkrémek" 63 százalékát ebben az üzlettípusban vásárolták az emberek, ahogyan a bázisidőszakban is. Az otthoni fogyasztásra szánt, nagy kiszerelésű termékeknél 53 százalék a 401-2.500 négyzetméteres üzletek részaránya, ebben az árucsoportban 3 százalékpontos az emelkedés. 

A szupermarketek és diszkontok vezető szerepének egyik oka, hogy megnőtt a főleg diszkontokban árusított kereskedelmi márkás termékek részaránya: idén júniusban már az összes eladott impulzus jégkrém 70 százaléka a láncok saját márkája, szemben a tavalyi és tavalyelőtti hatodik hónap egyaránt 55 százalékos mutatójával.

Az impulzus jégkrémek forgalmazásából jelentős rész jut a kisebb, hagyományos élelmiszer-üzletekre. Az 50 négyzetméteres és kisebb boltok 15, az 51-200 négyzetméteresek 14 százalékkal részesednek a mennyiségi eladásokból. A nagy kiszerelésű jégkrémeknél magas, 29 százalékot ér el a hipermarketek részaránya.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!