A boltok polcaira évente 3000-nél több innovatív termék kerül, de a fogyasztók nem mindegyikre vevők. Az újdonságok legalább kétharmada nem éli túl a piacon az első évet – állapítja meg Nevihostényi Éva, az ACNielsen marketing igazgatója.
A verseny a gyártókat mindig jobb és jobb termékek kifejlesztésére ösztönzi. Jelenleg a fogyasztók kényelem iránt növekvő igényének akarnak megfelelni, papír törlőkendőtől a különféle speciális tisztító szerekig – mutat rá az újító kedv okaira Nevihostényi Éva. Másik trend az egészségmegőrzés, amivel például a testápoló szerek, tejtermékek vagy alkoholmentes szomjoltók fellendülése magyarázható.
A nyertes termékek

A leginnovatívabb vállalatok
A vállalatok közül leginnovatívabbnak a Procter&Gamble és az Unilever bizonyult, mivel előbbi hat, utóbbi pedig öt dobogós helyezést ért el a különböző kategóriákban. Az egyes kategóriák közül a legnagyobb verseny az édesség, alkoholmentes szomjoltó, a professzionális kozmetikai termékek és tejtermék újdonságai között folyik, a kiegyensúlyozott mezőny miatt.