1p

A nemzetközi autógyártók egyre élesedő versenyt folytatnak az indiai autópiacért, mely 20 százalékos éves növekedésével Kínát is lehagyta.

Az indiai autópiacra jellemző alacsony árak és a jó felszereltség nem tántorítja el az olyan autógyártókat mint a Renault vagy a Hyundai. "Indiát elkerülni óriási stratégiai hiba volna. Ez egy jövőbeli befektetés" - mondta el az AP hírügynökségnek Carlos Tavares, a Nissan Motor Co. ügyvezető alelnöke.

A márciusban véget ért üzleti évben összesen 1,1 millió autót értékesítettek az országban, melynek közel háromnegyedét a kombi autók tették ki. Bár ez a szám a kínai piachoz viszonyítva alacsonynak tűnik, az eladások egyre gyorsabban nőnek.

A Nissan lemaradt japán versenytársaihoz képest, akik már korábban is felfigyeltek Indiára mint autópiac és gyártási helyszín. A vezető japán autógyártók - mint a Toyota, a Honda és a Suzuki - az elmúlt években már Indiára is kiterjesztették működési területüket.

A Nissan idén lépett be az ázsiai ország személyautó-piacára nemzetközi partnerével, a Renault-val, valamint az indiai Mahindra & Mahindra autógyártóval.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!