A D-Link és a Millward Brown felmérése a magyar online vásárlás előretörését mutatja az idei karácsony előtti időszakban: nemcsak a fiatalok, hanem a középkorúak körében is népszerű az ajándékok online beszerzése.
A két cég által közleményben ismertetett kutatás szerint a neten vásárlók aránya a Nyugat- és Közép-Magyarországon élőknél a legmagasabb. A felmérés szerint a vásárlók 39 százaléka választja az aukciós oldalakat és ott a magyar eladókat. Az online vásárló férfiak fele vásárol aukciós oldalakon, míg a nőknek a harmada sem. A külföldi webáruházak és aukciós oldalak csupán nyolc és öt százalékos arányt érnek el.
Az online boltokban vásárolt ajándékok között a könyvek és a mozifilmek a legnépszerűbbek, ezeket a vevők 54 százaléka választja. További 31 százalékuk lepi meg családtagjait hardverrel vagy szoftverrel, míg játékokat a vásárlók 26 százaléka szerez be online-boltból.
Egyformán népszerűek a ruhaneműk, kozmetikumok és a zenei CD-k, ezek az ajándékok 21 százalékos részarányt képviselnek. Szerepelnek még az online vásárolt ajándékok között a háztartási eszközök, a digitális kamerák, a sporteszközök, az MP3-as és az MP4-es lejátszók is.
A felmérés szerint a vásárlók 51 százaléka hétezer és húszezer forint közötti összeget költ el webáruházban vagy aukciós oldalakon. Igaz, a megkérdezettek három százaléka csupán 3600 forintot vagy az alatti összeget fordít online karácsonyi ajándékra, és szintén három százaléka az aránya azoknak, akik 68 ezer forint feletti összeget szánnak a webáruházakban vásárolt ajándékokra.