A hatalmas összegnek több mint felét, 280 milliárd dollárt, az Egyesült Államokban fogják elkölteni, állítja az Universal McCann ügynökség.
A jövő évi növekedés motorja a nagy versenyágazatok - elsősorban az autóipar és a gyógyszeripar - lesznek. Az ügynökség[ajanlo=87][igazitas=left/] a világ reklámkiadásainak jövő évi emelkedését most gyorsabbnak látja, mint fél évvel ezelőtt. A leggyorsabb növekedést a reklámkiadásokban az internetes költések mutatják jövőre, azok 2004-hez képest 25 százalékkal emelkedhetnek, adja hírül az MTI.
Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, a globális reklámköltés az elmúlt években is gyorsuló növekedést mutatott: a világ száz legnagyobb hirdetője 2003-ban 11,6 százalékkal költött többet hirdetésekre, mint az előző évben, s ez meghaladja a 2002-ben regisztrált 7,1 százalékos, illetve a 2001-es 2,6 százalékos bővülést. A legtöbbet továbbra is a Procter & Gamble költi reklámra a világon.
A hazai online reklámpiacon szakértők szerint idén 50-60 százalékos bővülés várható.
MTI/Menedzsment Fórum
Az online reklámkiadások nőnek a leggyorsabban
Több mint hat százalékkal nőhet jövőre a globális reklámköltés, így az 553,4 milliárd dollárt tesz majd ki, jósolja az egyik vezető amerikai médiaügynökség.