A korábbi prognosztizálható és "kezelhető vásárló" azonban eltűnt. Megváltozott az attitűd és a viselkedés. Egyéni módon viselkednek, tehetik ezt ugyanakkor azért is, mivel a változékonyság és a piaci verseny élesedésével a fogyasztók számára a választási lehetőségek hosszú sora tárult ki. Ezen lehetőségek alapos ismerete, a piaci igények felmérése és a folyamatos kommunikáció lehet az ami segíthet meggyőzni a vásárlókat abban, hogy a mi brandünket vegye meg.
Az egész mögött a szakemberek által az utóbbi időben a köztudatba bedobott "Me Selling Proposition" generáció áll. Ez a legújabb fogyasztói generáció, amelyet hasonlóan a demográfiailag osztályozottakhoz számos másik előzött meg. A legutóbbit a terminológiában a "Unique Selling Proposition" (UPS) névvel illették, amely a piacon fellelhető számos brandből az egyéni preferenciái alapján választott. Előtte az "Emotional Selling Proposition" (ESP) generáció uralta a piacot, amelyet az érzelmei determinált a fogyasztás során. Korábban élt az "Organization Selling Proposition" (OSP) nemzedék, rájuk az volt a jellemző, hogy egy szervezet tagjaként ahhoz alkalmazkodtak teljes mértékben, így a fogyasztási preferenciáik is ennek megfelelően alakultak. Az búttörő a kutatók szerint a "Brand Selling Proposition" (BSP) csoportja volt, akik kultikusan kezeltek egy-egy brandet, függetlenül attól, hogy a fetisizált márka valóban magas minőségű volt-e, vagy csak valamiért felkapott.
De mit is akar a legújabb, az MSP generáció, és hogyan lehet őket vásárlásra buzdítani. Az MSP a fogyasztóról szól, nem pedig a szervezetről, a brand kontrollingját tehát ennek kell alárendelni. A "Me" maga a fogyasztó, aki a piacon dönt az egyes termékekről, formálja a brandeket, és ha tetszik neki magáénak tudja, birtokolja azokat. Amennyiben egy brand megragad, egységet éreznek a fogyasztók azzal, nem úgy, mint mostanában a Disney téma parkjiaval , vagy a Coca-Cola merchandising birodalmával.
Azok a cégek brandjei kerülhetnek ki győztesen a piaci versenyből, amelyek interaktívan tudják a rendelkezésükre álló eszközöket kezelni. Ezáltal mérhetik fel az igényeket és kaphatnak előremutató véleményeket és visszacsatolásokat az MSP nemzedéktől. Ezek a fogyasztói reakciók ugyanis, amelyek a brandeket fejleszti és amelyeknek hatni kell a rájuk vonatkozó döntések során. A nagymúltú óriáscégek csak ezen az úton haladva és ennek figyelembevételével őrizhetik meg pozíciójukat a piacon.
A fenti cikk Martin Lindstrom: Your New Brand Managers: The MSP Generation írása alapján készült.
Az új brand menedzserek: az MSP Generáció
A nagy márkák az elmúlt időszakban komolyan devalválódtak. Vajon ők csinálnak valamit másképpen, vagy a fogyasztók változtak meg gyökeresen? Mi jellemzi a fogyasztók új generációját, mi az az MSP nemzedék? Ezekre a kérdésekre keresi a választ az alábbi írás amerikai szerzője.