3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A nagy márkák az elmúlt időszakban komolyan devalválódtak. Vajon ők csinálnak valamit másképpen, vagy a fogyasztók változtak meg gyökeresen? Mi jellemzi a fogyasztók új generációját, mi az az MSP nemzedék? Ezekre a kérdésekre keresi a választ az alábbi írás amerikai szerzője.

A korábbi prognosztizálható és "kezelhető vásárló" azonban eltűnt. Megváltozott az attitűd és a viselkedés. Egyéni módon viselkednek, tehetik ezt ugyanakkor azért is, mivel a változékonyság és a piaci verseny élesedésével a fogyasztók számára a választási lehetőségek hosszú sora tárult ki. Ezen lehetőségek alapos ismerete, a piaci igények felmérése és a folyamatos kommunikáció lehet az ami segíthet meggyőzni a vásárlókat abban, hogy a mi brandünket vegye meg.

Az egész mögött a szakemberek által az utóbbi időben a köztudatba bedobott "Me Selling Proposition" generáció áll. Ez a legújabb fogyasztói generáció, amelyet hasonlóan a demográfiailag osztályozottakhoz számos másik előzött meg. A legutóbbit a terminológiában a "Unique Selling Proposition" (UPS) névvel illették, amely a piacon fellelhető számos brandből az egyéni preferenciái alapján választott. Előtte az "Emotional Selling Proposition" (ESP) generáció uralta a piacot, amelyet az érzelmei determinált a fogyasztás során. Korábban élt az "Organization Selling Proposition" (OSP) nemzedék, rájuk az volt a jellemző, hogy egy szervezet tagjaként ahhoz alkalmazkodtak teljes mértékben, így a fogyasztási preferenciáik is ennek megfelelően alakultak. Az búttörő a kutatók szerint a "Brand Selling Proposition" (BSP) csoportja volt, akik kultikusan kezeltek egy-egy brandet, függetlenül attól, hogy a fetisizált márka valóban magas minőségű volt-e, vagy csak valamiért „felkapott”.

De mit is akar a legújabb, az MSP generáció, és hogyan lehet őket vásárlásra buzdítani. Az MSP a fogyasztóról szól, nem pedig a szervezetről, a brand kontrollingját tehát ennek kell alárendelni. A "Me" maga a fogyasztó, aki a piacon dönt az egyes termékekről, formálja a brandeket, és ha tetszik neki magáénak tudja, birtokolja azokat. Amennyiben egy brand megragad, egységet éreznek a fogyasztók azzal, nem úgy, mint mostanában a Disney téma parkjiaval , vagy a Coca-Cola merchandising birodalmával.

Azok a cégek brandjei kerülhetnek ki győztesen a piaci versenyből, amelyek interaktívan tudják a rendelkezésükre álló eszközöket kezelni. Ezáltal mérhetik fel az igényeket és kaphatnak előremutató véleményeket és visszacsatolásokat az MSP nemzedéktől. Ezek a fogyasztói reakciók ugyanis, amelyek a brandeket fejleszti és amelyeknek hatni kell a rájuk vonatkozó döntések során. A nagymúltú óriáscégek csak ezen az úton haladva és ennek figyelembevételével őrizhetik meg pozíciójukat a piacon.


A fenti cikk Martin Lindstrom: Your New Brand Managers: The MSP Generation írása alapján készült.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!