Az Interactive Media in Retail Group (IMRG) elemzése rekord mértékű, 2,5 milliárd fontos bevételt értek el a karácsonyi szezonban az online boltok, 70 százalékkal növelve ezzel eladásaikat.
2003 utolsó két hónapján az összes kiskereskedelmi forgalom mintegy 7 százaléka a világhalón zajlott Nagy-Britanniában.
Az internetes áruházak felfutása a hagyományos üzletek hanyatlásával jár együtt. Az IMRG szakemberei úgy vélik, az idei év végére várható, hogy Nagy-Britanniában számos offline áruház bezár, alkalmazottaikat elbocsátják, és tíz százalékuk online működési formára tér majd át.
A piacvezető E-bay bonyolította le az internetes forgalom 25,5 százalékát, a szezon nagy nyertesei az online áruházak közül az Argos, a Tesco és a Comet voltak.
Az üzletek tíz százaléka tér át idén online formára
Az Interactive Media in Retail Group (IMRG) elemzése rekord mértékű, 2,5 milliárd fontos bevételt értek el a karácsonyi szezonban az online boltok, 70 százalékkal növelve ezzel eladásaikat.