Az Ikea jövőre 16 új áruházat nyit világszerte, a legtöbbet közülük Európában, de 2006-ban pedig már Japánban is szeretnék megvetni a lábukat, jelentette be Anders Dahlvig vezérigazgató a héten sajtótájékoztatón.
Az APA hírügynökség jelentése szerint a cég a 2004-2005-ös üzleti évben 15 százalékos bevétel-növekedést vár. A forgalom 2003-ban 12,8 milliárd euróra rúgott, az idei, augusztussal végződő első üzleti negyedévben pedig 18 százalékkal emelkedett a bevétel.
Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, a társaság a terjeszkedésben még Japánnál is fontosabb szerepet szán Kínának: az elkövetkező hat évben egy 660 millió euró összértékű beruházás keretében 10 új üzletet kívánnak nyitni az országban, többek között Pekingben, a délnyugati részen fekvő Chendunban, a déli Shenzhenben és Guangzhouban.
"Bár az Ikea ma összforgalmának kevesebb, mint egy százalékát bonyolítja le Kínában, itt sokkal nagyobb az esély a növekedésre, mint bárhol máshol. Várakozásaink szerint a távol-keleti ország 10-15 éven belül a legfontosabb piacunkká növi ki magát" - mondta korábban a vállalat egyik szóvivője.
A cég, amely 1998 óta van jelen a távol-keleti országban, jelenleg 32 országban 202 áruházat üzemeltet, a foglalkoztatottak száma pedig eléri a 84 ezret. Tavaly az összforgalom húsz százalékát hozták a németországi egységek.
Mint ismert, a vállalat hazánkban jelenleg két üzlettel van jelen. A vezetés elsősorban ezek piaci pozíciójának megerősítésére törekszik, és csupán három-négy éven belül nyílhat új egység. A magyar Ikea egyébként a 17 európai üzlet közül a negyedik legolcsóbbnak számít.
Menedzsment Fórum
Ázsia meghódítására készül az Ikea
Az Ikea a jövő évben folytatni kívánja expanzióját, 2006-ban pedig már Japánban is megjelenik termékeivel. Az ázsiai kontinens kiemelt fontosságát jelzi, hogy a cég tíz-tizenöt éven belül Kínát szeretné legfontosabb piacává tenni.