Az eMarketer elemzése szerint a stagnáló gazdaság ellenére az internetes kereskedelem új lendületet vehet. Ennek köszönhetően a B2C kereskedelem piacán megduplázódó bevételekre és 90,1 milliárd dolláros forgalomra számítanak.
A következő években azonban az idei vágtatás után újra normalizálódik a helyzet. Így 2005-re a piaci szereplők bevétele 133 milliárd dollárra rúghatnak.
Hogy nem egyedi véleménnyel állunk szembe, azt mutatja, a Jupiter Research szakembereinek véleménye is. Szerintük idén a forgalom 85,7 milliárd dolláros, 2005-re pedig 132,2 milliárd dolláros szintet érhet el.
Mindkét elemzés szerint az utazások szerepe igen fontos lehet ezen a piacon. Az utazás nélküli adatok szerint ugyanis az eMarketer 58,2 milliárd, míg a Jupiter 51,7 milliárd dollárt valószínűsít. Ugyanakkor optimizmusra adhat okot, hogy mindkét cég elemzése annak a véleményének adott hangot, mely szerint az internetezők fele érdeklődést mutat az online vásárlás iránt.
Az idei fellendülés a szakemberek szerint a 2001 óta tartó gyengélkedés után következhet be. A szezonális hatások miatt szokásos első negyedéves visszaesés után a második negyedéves adatok már most meghaladják a 2002-ben mért számokat, összességében már most rekordnak számító 14,3 milliárd dollárnál tart támasztotta alá optimizmusát az eMarketer.
Mindenki azt mondta, hogy a tavalyi év végén már látta a szektor a fényt az alagút végén. Ezt az amerikai kereskedelmi minisztérium adati is mutatták, amely során 45,5 milliárdot mértek, amely 10 milliárdos bővülés volt akkor.
Jó hír továbbá, hogy a piac jelentősebb szereplőinek mindegyike optimistán tekint az idei év elé. Pozitív várakozások, kedvező eredmények jellemezték a legnagyobbak (Amazon.com, eBay, Priceline.com, Barnes & Noble.com) idei első negyedéves eredményeit is. Szintén bátorító a jövőre nézve, hogy az e-kereskedelemmel kapcsolatos biztonsági kifogások egyre ritkábbak, és mind több felhasználó ismerte fel az online kereskedelem előnyeit és kényelmét.
B2C: ugrás felfelé
A dot-com éra után újra pozitív jelek látszódnak az on-line kiskereskedelem terén. Egy most közzétett elemzés szerint az idén megugorhat a B2C forgalom.